رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

بررسی روش‌های تامین مالی پروژه‌های منطقه اکو در اتاق ایران

روش های استفاده از منابع مالی و سرمایه گذاری در منطقه اکو با توجه ویژه به بخش انرژی و پتروشیمی در نشست اکو در محل اتاق ایران بررسی شد.

27 مرداد 1395
کد خبر : 3302
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
روش های استفاده از منابع مالی و سرمایه گذاری در منطقه اکو با توجه ویژه به بخش انرژی و پتروشیمی در نشست اکو در محل اتاق ایران بررسی شد.

کارگروه تخصصی بررسی روش های تامین مالی پروژه های منطقه اکو عکس: بهاره تقی آبادی

کارگروه تخصصی بررسی روش های ارایه تسهیلات و تامین مالی پروژه های انرژی در منطقه اکو با حضور نمایندگانی از بانک توسعه تجارت اکو و بانک توسعه اسلامی برگزار شد. طی این نشست بانک ها در خصوص تامین مالی پروژه ها اعلام آمادگی کردند.

 چون بخش انرژی  با گستره فراوانی از زیرشاخه ها روبرو است، پروژه های این حوزه به طور جدی از سوی بانک توسعه تجارت اکو و بانک توسعه اسلامی حمایت می شود. به اعتقاد مسعود رکابدار، نائب رئیس بانک توسعه تجارت اکو حمایت از پروژه های بخش انرژی می تواند در تقویت انسجام و مناسبات اقتصادی منطقه اکو موثر باشد. طبق برآوردهای صورت گرفته برخی از کشورهای عضو اکو در برگیرنده حجم قابل توجهی از منابع انرژی های فسیلی هستند که به همین دلیل می توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری های مناسب از این منابع بهترین استفاده را کرد.

وی تاکید کرد: فعالیت در بخش انرژی های نو و سبز نیز در دستورکار بانک قرار گرفته است. به این معنا که بانک مذکور در حوزه تامین مالی پروژه های مربوط به انرژی های سبز نیز فعالیت جدی دارد.

بانک توسعه اسلامی و موسسه بیمه ای مربوط به این بانک نیز اعتبارات لازم را در اختیار دولت و بخش خصوصی کشورهای عضو اکو قرار می دهد. این بانک نیز با توجه به پررنگ بودن نقش انرژی در اقتصاد، تاکنون بیشترین اعتبارات خود را به پروژه های مربوط به این بخش تخصیص داده است.

پرونده:
در همین رابطه