رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

برای جهش تولید باید تحلیل واقع‌بینانه‌تری از وضعیت پیش رو داشته باشیم

رئیس اتاق یاسوج بر این باور است که در سال جهش تولید باید قیمت ارز و نرخ مواد اولیه ثبات پیدا کند و از طرفی قوانین و بخشنامه‌های صادرشده مطابق با وضعیت فعلی ابلاغ شود.

09 اردیبهشت 1399
کد خبر : 33034
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق یاسوج در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» از الزامات جهش تحقق تولید می‌گوید. به باور این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران برای تحقق شعار سال، نگرش دولت باید به مسئله تولید تغییر کند.

او می‌گوید: شرایط فعلی نیازمند تحلیل‌های واقع‌بینانه‌تری است. علی‌رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته برای تحقق رونق تولید، اما متأسفانه شاهد شکوفایی اقتصاد نبودیم. طبیعتاً اگر بخواهیم همان راه گذشته را ادامه دهیم، امسال هم مانند سال 98 به اهداف موردنظر برای شکوفایی اقتصاد دست نخواهیم یافت.

رئیس اتاق یاسوج بر این باور است که در سال جهش تولید باید قیمت ارز و نرخ مواد اولیه ثبات پیدا کند و از طرفی قوانین و بخشنامه‌های صادرشده مطابق با وضعیت فعلی باشد.

کیانی پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور از اواخر سال گذشته، پیشنهاد داد تا دولت از محل درآمدهای تولید ناخالص داخلی، تسهیلاتی را صرف مبارزه با کرونا کرده و همچنین قوانین ضد تولید و بدهی‌های بخش خصوصی را تا برقراری ثبات نسبی در کشور فریز کند.

رئیس اتاق یاسوج تأکید کرد: جهش تولید تنها با شعار و به‌اصطلاح گفتاردرمانی تحقق نخواهد پذیرفت. بلکه باید عزم و مکانیسم جدیدی به کمک دولت و بخش خصوصی شکل گیرد و در این راستا حمایت دولت از تولیدکنندگان بیش از هر زمان دیگری اهمیت می‌باید.

اقدامات اتاق یاسوج برای مقابله با کرونا

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق یاسوج در ادامه، به تشریح اقدامات انجام شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج برای مقابله با کرونا پرداخت و گفت: از زمان اعلام شیوع ویروس در کشور، بلافاصله ستاد مقابله با این بیماری در اتاق یاسوج تشکیل شد تا ضمن رصد وضعیت این بیماری، با تهیه پروتکل‌های بهداشتی از تعطیلی کلیه کسب‌وکارهای فعال در استان جلوگیری شود. تمام تلاش‌های اتاق یاسوج این بود که اجازه داده نشود که فعالیت‌های اقتصادی استان یکباره متوقف شود، چراکه به دلیل بافت منطقه‌ای استان و عشایری بودن، بعدا جبران خسارت‌های اقتصادی بسیار سخت می‌شد. خوشبختانه با کمک سازمان صنعت، تجارت و معدن استان مشکلات واحد به واحدهای اقتصادی استان احصا و بررسی شد و همانطور هم که مسئولان دولتی اظهار کرده‌‎اند اتاق بازرگانی یاسوج بعد از دانشگاه علوم پزشکی استانف بیشترین نقش را در مقابله با این بیماری داشته است.

رئیس اتاق یاسوج اعلام کرد: این اتاق به‌عنوان حامی کمپین «نفس» در استان کهگیلویه و بویراحمد، پیگیر تهیه اقلام بهداشتی و پزشکی ضروری برای مقابله با بحران کرونا بوده و هست و تا به حال یک و نیم میلیارد تومان مبلغ صرف تامین و تجهیز کادر درمانی و بهداشتی استان شده است.

 

در همین رابطه