رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در کارگروه توسعه صادرات سمنان

مشوق‌های صادراتی پررنگ‌تر شود

علی‌اصغر جمعه‌ای در کارگروه توسعه صادرات سمنان با اشاره به اینکه کار صادرکنندگان در سایه مخاطرات اخیر و قواعد مربوط به انتقال ارز و ... بیش‌ازپیش سخت شده است، حمایت از صادرکنندگان و پررنگ‌تر شدن مشوق‌های صادراتی را خواستار شد.

21 خرداد 1399
کد خبر : 33489
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه صادرکنندگان سمنان باوجود مخاطرات اخیر همچنان به صادرات خود ادامه می‌دهند، گفت: مسائلی همانند بازگشت ارز حاصل از صادرات، تحریم، صدور دستورالعمل‌های خلق‌الساعه مواردی است که صادرات کنندگان با آن مواجه هستند و کار آنها را بیش‌ازپیش مشکل کرده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در کارگروه توسعه صادرات سمنان افزود: بعضی از کالاهای صادراتی با توجه به تنوع محصول و مذاکرات تجاری در مبادی مرزی گمرکی اظهار می‌شود لذا بسیاری از محصولات استان از پایانه‌ها مرزی صادر می‌شود.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: مشوق‌ها به‌منظور حمایت از صادرکنندگان باید پررنگ‌تر از سوی سازمان‌ها دنبال شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها گمرکات کارآمد و خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند، نباید خدمات گمرک را به‌صورت بخشی و منطقه‌ای تحلیل کنیم.

جمعه‌ای ادامه داد: صادرکنندگان استان سمنان باید در میدان عمل مشکلات خود را بازگو نمایند و مشخصاً بگویند چه حمایتی انجام می‌شود

به گفته رئیس اتاق سمنان، سه سال است که صادرکنندگان هیچ حمایتی از متولیان دریافت نکرده‌اند

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: اتاق سمنان در راستای توسعه تجارت خارجی تاکنون سمینار اصول تجارت با کشورهای عمان، ترکیه عراق و اوراسیا را برگزار نموده این دوره‌ها توانسته است اطلاعات مناسبی به صادرکنندگان انتقال دهند.

موضوعات :
در همین رابطه