رادیو مجازی اتاق ایران - 9 مهر 1403

پیام تسلیت دبیرکل اتاق ایران در پی درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده

محمدرضا رمضانی دبیرکل اتاق ایران طی پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، بنیانگذار حزب اسلامی کار و وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی را تسلیت گفت.

25 تیر 1399
کد خبر : 33908
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دبیرکل اتاق ایران طی پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، بنیانگذار حزب اسلامی کار و وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت محمدرضا رمضانی، با اشاره به تلاش‌های سرحدی‌زاد در دوران مسئولیتش آمده است:  به راستی که ایشان حامی خستگی‌ناپذیر بخش کارگری و تعاون کشور بود و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.»

متن کامل این پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت استاد گرانقدر جناب آقای ابوالقاسم سرحدی‌زاده مبارز خستگی ناپذیر دوران ستم‌شاهی، اسوه تقوا و مبارزه، وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و نماینده ادوار سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی را خدمت خانواده محترم و دوستان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. به راستی که ایشان حامی خستگی‌ناپذیر بخش کارگری و تعاون کشور بود و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

ابوالقاسم سرحدی‌زاده از مبارزان شناخته شده در دوران ستم‌شاهی بود و در سال 1344 به دلیل فعالیت در حزب ملل اسلامی بازداشت و روانه زندان شد. او بعد از انقلاب دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار بود. سرحدی‌زاده در ادوار سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم تهران را به عهده داشت.  در دوره مسئولیت او در وزارت کار و امور اجتماعی، بحث‌های زیادی در مورد حمایت از کارگران و بیمه‌ آن‌ها درگرفت و قانون کار به تصویب رسید. قائم‌مقامی بنیاد مستضعفان، ریاست شورای سرپرستی زندان‌ها و ریاست هیات مدیره اتاق تعاون جزو مسئولیت‌های مرحوم سرحدی‌زاده در دوران خدمتش بوده است.

 

در همین رابطه