رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در آئین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان سمنان

رفع موانع بازگشت ارز حاصل از صادرات در اولویت باشد

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن کاران این استان، از مسئولان بانک مرکزی درخواست کرد: ابتدا موانعی که در مسیر بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور وجود دارد را رفع کنند؛ چراکه تولید و صادرات مکمل یکدیگر هستند و مشکلات صادرکنندگان به تضعیف تولید می‌انجامد.

28 تیر 1399
کد خبر : 33919
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از مسئولان بانک مرکزی خواست مشکلاتی که در مسیر بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور وجود دارد را برطرف کنند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در مراسم تجلیل از 18 واحد برتر و یک پیشکسوت صنعت و معدن استان سمنان افزود: تولید و صادرات دو حلقه به‌هم‌پیوسته هستند که زنجیره اقتصاد را تکمیل می‌کنند و مشکلات هر حوزه به تضعیف حوزه دیگر منجر خواهد شد.

این صادرکننده و فعال اقتصادی با اشاره به تخصیص ارز دولتی به برخی از واحدهای تولیدی در سطح کشور از بانک مرکزی درخواست کرد: واحدهای دریافت‌کننده ارز دولتی را معرفی کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: امروز موضوع ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات، یکی از دغدغه‌های جدی واحدهای تولیدی و صنعتی صادرکننده است.

او با اشاره به اهمیت تولید و تولیدگران خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این جایگاه است که در تقویم ما، دو روز در سال به‌عنوان روز صنعت و معدن و روز صادرکنندگان نام‌گذاری شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به فشار حداکثری ناشی از تحریم‌های ظالمانه امریکا تصریح کرد: امروز و در این شرایط دشوار نیاز است که تعامل با بخش خصوصی، بیش‌ازپیش تقویت‌شده و تحکیم یابد.

جمعه‌ای با تمجید از تلاش مسئولان استانی برای حل مشکلات تولیدکنندگان افزود: در بین مسئولان استانی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و بخش خصوصی، دغدغه‌مندی و تلاش و پیگیری بسیار مطلوبی وجود دارد که به بهبود وضعیت تولید کمک می‌کند.

او اظهار کرد: خوشبختانه در استان سمنان، حمایت، تعامل و توجه مطلوبی با بخش خصوصی وجود دارد؛ اما نیاز است تا در سطح کشور، ادبیات گفتمان با بخش خصوصی بازنگری شده و گفتمان منطقی بیش‌ازپیش در دستور کار قرار گیرد.

جمعه‌ای بهبود معیشت و ارتقاء سطح رفاه مردم را مستلزم ارتقاء تولید و صنعت در کشور دانست و اضافه کرد: انتظار می‌رود که با انسجام و تعامل بیشتر و تلاش برای رفع مشکلات بخش تولید به بهبود معیشت مردم و بهبود اقتصاد کشور کمک شود.

موضوعات :
در همین رابطه