رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

طبیب‌زاده در نشست مجمع نمایندگان و شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان

رضایت از بانک‌ها با اصلاح قوانین افزایش می‌یابد

رئیس اتاق کرمان معتقد است بخشی از نارضایتی از فعالیت بانک‌ها به دلیل ضعف در قوانین و مقررات است که به دلیل اهمیت بالای آنها باید در مجلس اصلاح شود. به عقیده او اصلاح قوانین می‌تواند به بهبود رضایتمندی از بانک‌ها منجر شود.

08 مرداد 1399
کد خبر : 34072
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه دغدغه اصلی فعالان اقتصادی در حوزه بانکی است، گفت: اینکه عملکرد سیستم بانکی رضایت‌بخش نیست شاید به دلیل ضعف در قوانین و مقررات باشد که اصلاح آن‌ها می‌تواند رضایتمندی مشتریان بانک‌ها را افزایش دهد.

سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست مجمع نمایندگان و شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان با فعالان اقتصادی، افزود: نقش بانک‌ها را در تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ انکار نمی‌کنیم اما مقصود ما کمک به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است که باید موردحمایت بانک‌ها قرار گیرند.

او با تأکید بر اینکه بررسی قوانین بانکی به‌واسطه اهمیت بالای آن، باید در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شود، ادامه داد: اتاق کرمان برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه، سه کتاب چاپ کرده که یک کتاب به چاپ سوم رسیده و عنوان یکی از این کتاب‌ها با برداشت از سخنان رهبر معظم انقلاب و احصا 33 مقرره دور زدن قوانین ممنوع انتخاب شده است.

طبیب زاده، از نمایندگان مجلس درخواست کرد در نشستی تخصصی با حضور مدیران بانک‌ها، مسائل و مشکلات قانونی، پرونده‌ها و احکام صادر شده بررسی، منشأ آنها مشخص و برای رفع آنها تلاش شود.

اسامی بانک‌های موفق و ناموفق را اعلام می‌کنیم

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هفته آینده نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با روسای بانک‌های کشور و با حضور وزیر اقتصاد برگزار می‌شود که درخواست داریم در فرصت مانده به این نشست با تشکیل تیم کارشناسی، مواردی را که در بانک‌ها به استناد شورای پول و اعتبار، مصوبات و قانون‌های مجلس و بخشنامه‌های بانک مرکزی اجرا نمی‌شود را جمع‌آوری و ارائه دهید.

محمدرضا پورابراهیمی، افزود: در ارتباط با عدم اجرای قوانین هیچ عذری را از هیچ بانکی نمی‌پذیریم و در نشست با وزیر اقتصاد اسامی بانک‌های موفق و ناموفق را اعلام خواهیم کرد.

او با تأکید بر اینکه در دوره گذشته فعالیت مجلس طرح اصلاح قانون بانکداری و قانون بانک مرکزی به امضا رسید، اظهار کرد: در حال حاضر مبنای آن آماده است که امیدواریم این کار حقوقی و کارشناسی و با نگاه علمی در حل مشکلات فعالان اقتصادی تأثیرگذار باشد.

در ادامه نشست، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس نیز نسبت به فعال نبودن سرپرستی برخی بانک‌ها در استان و حتی برخی شعبه‌ها در شهرستان‌ها ابراز گلایه کرد و گفت: متأسفانه در بحث تسهیلات مربوط به آسیب‌های ناشی از کرونا وضعیت پرداختی‌ها بانک‌ها در کشور ضعیف بوده و انتظار می‌رود که در استان کرمان حداقل به میزان متوسط کشور تسهیلات پرداخت شده باشد.

شهباز حسن‌پور، خطاب به دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان افزود: در رابطه با اینکه گفته می‌شود درآمد خانوارهای شهری کرمان پایین‌ترین درآمد در کل کشور است، نرخ مشارکت اقتصادی در کرمان پایین‌تر از کشور است و رتبه 17 کرمان در زمینه خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی، باید آمار و اطلاعات احصا و ارائه شود.

عملکرد بانک‌ها منصفانه نقد شود

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز در ادامه این نشست گفت: برخی صحبت‌ها این‌گونه مطرح می‌شود که انگار بانک‌ها مقابل تولیدکنندگان قرار دارند درحالی‌که انتظار می‌رود عملکردها منصفانه نقد شود زیرا ما در اعطای بسیاری از تسهیلات رتبه‌های خوبی در کشور داریم.

اله داد محمدی مفرد، افزود: قوانین بانکی و پولی ما نیاز به اصلاح دارد که امیدواریم این اتفاق بیفتد و اگر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سخت‌گیرانه عمل می‌کنند به دلیل حفاظت از مال مردم است. وی ادامه داد: سه هزار و 200 میلیارد تومان از مطالبات استان فریز شده که این نکته منفی در کرمان است.

محمدی مفرد، تصریح کرد: حیات ما به حیات واحدهای تولیدی متصل است و فعالان اقتصادی بدانند که ما مکلف به اجرای قوانین هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه