رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی ایلام مطرح شد

هیچ دستگاهی نباید ارائه خدمات به واحدهای تولیدی را بدون هماهنگی قطع کند

استاندار ایلام در جلسه شورای گفت‌وگوی این استان تأکید کرد: در سال جهش تولید باید حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار همه باشد و هیچ‌کدام از دستگاه‌ها حق ندارند خدمات ارائه شده به این حوزه را بدون هماهنگی قطع کنند.

08 مرداد 1399
کد خبر : 34073
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار ایلام گفت: هیچ دستگاهی حق قطع ارائه خدمات به واحدهای تولیدی بدون هماهنگی را ندارد اما تولیدگران نیز تلاش کنند هزینه دریافت خدمات را به‌موقع بپردازند.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ایلام که با دستور کار بررسی مشکلات شهرک صنعتی برگزار شد، افزود: در سال جهش تولید باید حمایت از واحدهای تولیدی در اولویت کار همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

او با اشاره به وجود برخی مشکلات چون برق و آب و عدم محوطه‌سازی در شهرک صنعتی ایلام، گفت: هیاتی متشکل از دستگاه‌های مرتبط با شهرک‌ها به‌منظور احصای نیازها و مشکلات شهرک تشکیل شود و نتیجه کار دریک نشست تخصصی جهت رفع موانع پیش رو موردبحث و بررسی قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه ضمن انتقاد از عدم تشکیل هیات مدیره برای شهرک صنعتی ایلام، گفت: هرچه سریع‌تر هیات مدیره این شهرک تشکیل و پیگیر مسائل و مشکلات شهرک شود.

سلیمانی دشتکی ضمن هشدار به دستگاه‌های خدمات رسان در ارتباط با قطع خدمات بدون هماهنگی واحدهای تولیدی گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد ارائه خدمات به واحدهای تولیدی را بدون هماهنگی قطع کند.

او با تأکید بر ایجاد سازوکار مطمئن برای حفاظت از تأسیسات شهرک صنعتی ایلام، افزود: مسئولیت رفع مشکلاتی چون سرقت و مسائلی که به خاطر قصور در نظارت و حفاظت در شهرک‌ها اتفاق می‌افتد بر عهده خود شهرک‌ها است و در این خصوص دستگاه‌های خدمات رسان مسئولیتی ندارند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار احیا و فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال شهرک صنعتی ایلام شد و گفت: برای این منظور شرکت شهرک‌ها لیست این واحدها را برای بررسی و رفع موانع به ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه دهد.

سلیمانی دشتکی به عملکرد موفق ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اشاره کرد و گفت: در این دو نشست بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید برگشت خورده است و در ادامه می‌بایست باقی طرح‌های مشکل‌دار نیز به همین منوال رفع مانع کرد.

او در ادامه به تلاش‌های موفقیت‌آمیز در راستای تشکیل دو شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی در استان اشاره کرد و گفت: ظرف یکی دو هفته گذشته دو اتفاق مهم در استان در حوزه شهرک‌های تخصصی صنایع پایین‌دستی افتاد که اولی مربوط به ایجاد پارک ملی پروپیلن با مشارکت هلدینگ ایرانیان و بخش خصوص در جنب پتروشیمی ایلام ایجاد می‌شود.

او افزود: موضوع دوم نیز ایجاد شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی جنب پتروشیمی دهلران است که با به سرانجام رسیدن این دو طرح مهم تحول چشم‌گیری در توسعه و اشتغال استان شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس نیز با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید گفت: برای اجرای این مهم باید علاوه بر همکاری دولت با بخش خصوصی زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم کنیم.

علی‌اکبر بسطامی بیان کرد: در سالی که به‌عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است ضرورت دارد با توسعه زیرساخت‌ها زمینه لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.

او ادامه داد: حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای توسعه و جهش تولید فراهم کند و همه باید دست در دست هم برای جذب سرمایه‌گذاران تلاش کنیم.

این نماینده مجلس بر ضرورت حمایت از شهرک‌های صنعتی تأکید کرد و گفت: ویروس کرونا آسیب‌های جدی را بر واحدهای تولیدی با اشتغال خرد ایجاد کرده که باید از فرصت تسهیلات اختصاص یافته در این بخش به نحو مطلوبی استفاده شود.

بسطامی ضمن تقدیر از مقامات ارشد استان ایلام برای به حرکت درآوردن چرخه تولید در استان خواستار رفع برخی مشکلات شهرک‌های صنعتی در استان شد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز با بیان اینکه شهرک صنعتی در هر منطقه‌ای نماد کار و تلاش و تولید است، گفت: تولید موتور محرکه اقتصاد، کسب‌وکار، ایجاد اشتغال و تقویت زنجیره صادرات است و همه برای تحرک و پویایی اقتصاد به تولید با نگاه فرابخشی بنگرند.

شعبان فروتن بیان کرد: ادامه داد: اگر تولید تقویت شود به‌تناسب آن زمینه لازم برای صادرات، اشتغال پایدار، ارزآوری و درنهایت تولید و جهش اقتصادی فراهم می‌شود.

رئیس اتاق ایلام به مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی ایلام اشاره کرد و گفت: مشکلات آب، برق و عدم آسفالت و موزاییک فرش و عدم حصارکشی ازجمله مشکلات فراروی شهرک صنعتی است.

فروتن بر ضرورت برنامه زمان‌بندی برای رفع مشکلات شهرک صنعتی تأکید کرد و گفت: هیاتی باید متشکل از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مشکلات را احصا و سپس برای تصمیم‌گیری جمع‌بندی و مطرح کنند.

او تأکید کرد: تلاش می‌شود که با همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی زمینه لازم برای توسعه زیرساخت‌های شهرک صنعتی ایلام فراهم شود.

موضوعات :
در همین رابطه