رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان مطرح شد

افزایش اثرگذاری شورای گفت‌وگو با حضور پررنگ‌تر نمایندگان مجلس

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در نشست هیات نمایندگان این اتاق، شورای گفت‌وگو را در مناسبات اقتصادی تأثیرگذاری عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند با حضور پررنگ‌تر، قوام نشست‌های این شورا و اثرگذاری آن را بیشتر کنند.

11 مرداد 1399
کد خبر : 34095
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان با حضور عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر و علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان برگزار شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این نشست گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تأثیرگذاری بسیار مناسبی در مناسبات اقتصادی دارد و نمایندگان مجلس می‌توانند با حضور پررنگ‌تر، قوام نشست‌های این شورا و اثرگذاری آن را بیشتر کنند.

او افزود: تاکنون 20 مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان به شورای مرکزی ارسال‌شده است و مورد بازبینی قرارگرفته است.

رئیس اتاق سمنان معتقد است: نمایندگان خانه ملت می‌توانند کارگزاری مناسب در رفع موانع مخل کسب کار را در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشته باشند.

در ادامه حمید علوی، عضو هیات‌ رئیسه اتاق سمنان نقش مجلس یازدهم در توسعه اقتصادی را مهم برشمرد و گفت: عمده ارزش‌افزوده استان در بخش معدنی و صنایع معدنی است در زمان تحریم معادن پیشران توسعه بودند، چون معادن و محصولات معدنی ابداً تحریم پذیر نیستند و از طرف دیگر کشورهای دنیا به این منابع نیازمند هستند.

علوی اضافه کرد: معادن ایران در گچ، سلستین و زئولت بسیار مستعد هستند این فرصت بسیار مناسبی که باید به آن توجه داشته باشیم از طرفی ماشین‌آلات معادن بسیار سرمایه‌بر هستند و عمده این ماشین‌آلات واردات است.

او اصلاح قوانین و نظام‌مهندسی معدن را یک ضرورت می‌خواند و ادامه می‌دهد: مهندسین معادن و محصلین این رشته به‌هیچ‌عنوان با معادن آشنا نبوده و بسیار کم و به‌ندرت با شرایط معادن آشنا هستند، باید سعی کنیم تا فاصله تئوری و عمل را به حداقل برسانیم.

همچنین عبدالحمید دربانیان، عضو هیات‌ رئیسه اتاق سمنان خطاب به علیزاده عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: کارگزاران دولتی با قوانین آشنا نیستند مشاهده ‌شده است در مراتع بدون اینکه صاحب مرتع خبر داشته باشند مقامات اجازه اکتشاف معدنی می‌دهند از شمال گرمسار تا شمال میامی دولت این پهنه را در اختیار خود گرفته است،

دربانیان ادامه داد: با مجوزهای که صادر می‌شود مرتع ویران می‌شود باید نظارت دقیق بر پروانه‌های اکتشاف باشد تا مرتع دچار ویرانی و تخریب نشود

او از نماینده دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس درخواست نمود تا این مورد را بررسی نماید

در ادامه علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس، گفت: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مجلس باندبازی و سیاست‌بازی نیست، جزو جبهه مقاومت و اقتصاد مقاومتی است و به شعار «ما می‌توانیم» اعتقاد راسخ دارد.

او افزود: بخش خصوصی با استفاده از سرمایه خود در اشتغال و ارزآوری برای کشور نقش ایفا می‌کند و این خدمات بخش خصوصی ستودنی است.

علیزاده با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی، بیان کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود و اجرای این قانون باید با جدیت پیگیری ‌شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس‌ شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید با برنامه راهبردی و کارشناسی آرام‌آرام سبک شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس‌ شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی استان سمنان باید مشکلات دسته‌بندی شود تا به فراخور با مسئولان مرتبط رایزنی شود.

همچنین عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: برآیند بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از مشکلات کشور مربوط به تحریم و بخشی از مشکلات مربوط به ضعف عملکرد برخی از مدیران است.

او بابیان اینکه مشکلات کشور با عزم جدی و انسجام ملی قابل‌حل است افزود: مدیران این استان در جذب اعتبارهای ملی نباید ضعف داشته و با عملکرد خوب زمینه‌ساز توسعه و آبادانی بیش‌ازپیش استان سمنان باشند.

به عقیده او تقویت و توجه بیش‌ازپیش به‌نظام تعلیم و تربیت موجب رفع ضعف فرهنگی و حل بسیاری از مشکلات می‌شود.

گلرو ادامه داد: آشفتگی در بخش‌های مختلف مانند فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد که ناشی از ضعف فرهنگی و نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: در یک ماشین برای عملکرد مطلوب باید تمام بخش‌ها به‌صورت هماهنگ فعالیت کنند و اگر اجزا پراکنده‌کار کنند بدون شک ماشین نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

او اضافه کرد: تلاطم جامعه به بخش‌های مختلف آسیب می‌زند و مجلس شورای اسلامی می‌تواند در ۲ حوزه قانون‌گذاری و تسهیل دسترسی به بهبود وضعیت کمک کند.

گلرو تصریح کرد: ضعف کارکرد قانونی در کشور وجود دارد و برای رفع مشکلات باید برخی قوانین موردبازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحریم حوزه‌های منطقه‌ای را درگیر کرده است، اما باید قبول کرد اقتصاد و تجارت فرصت لحظه‌ای هست و باید آن فرصت را شکار کرد.

موضوعات :
در همین رابطه