شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس در نشست با اهالی رسانه

بخش خصوصی خود را به دولت تحمیل نمی کند

محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس، اساس تعامل دولت و بخش خصوصی در همه مناسبات را احترام متقابل عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی خود را به دولت تحمیل نمی‌کند و تحمیلی از سوی مقامات دولتی نمی‌پذیرد.

04 اردیبهشت 1403
کد خبر : 34154
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، گفت: بخش خصوصی نه خود را به دولت تحمیل می‌کند و نه تحمیلی از سوی مقامات دولتی می‌پذیرد و در تمام مناسبات اصل را بر تعامل و رعایت احترام متقابل قرار می‌دهد.

محمدرضا صفا در نشست با اهالی رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: ماهیت سفرهایی که هیات‌های تجاری اتاق بازرگانی به کشورهای مختلف دارند کاری است و طی آن تفاهم‌نامه‌هایی برای استفاده از توانمندی‌های مشترک بین تجار استان و فعالان اقتصادی امضا می‌شود.

وی افزود: در سفر هیات تجاری استان به کشور سوئیس تفاهم‌نامه همکاری در حد ۱۲ میلیارد فرانک به امضای طرفین رسید.

رئیس اتاق بندرعباس، در واکنش به موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در کشور نیز گفت: کل دنیا و حتی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیل هستند و تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشور موجب شده که ما ۴ روز از هفته را برای مراوده تجاری با دنیا از دست دهیم.

وی تأکید کرد: نظر اتاق بندرعباس نیز مانند اتاق ایران تعطیلی شنبه‌ها در کشور به‌جای پنجشنبه‌ها است ازاین‌رو از مسئولان تصمیم‌گیرنده در این حوزه خواستار تجدیدنظر هستیم.

وی در ارائه گزارشی از عملکرد اتاق بندرعباس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی در کشور رتبه نخست را کسب کرده است و ما سال گذشته موفق شدیم ۱۴ مدرسه را در استان احداث کنیم.

صفا عنوان کرد: امسال عملیات احداث ۶ مدرسه در استان را آغاز شده است و بعدازآن نیز عملیات احداث ۹ مدرسه جدید را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به خدمات اتاق بازرگانی در دوران کرونا نیز گفت: در بحث کرونا اتاق هرمزگان بیشترین ورود را به جزئیات داشت و در زلزله سایه خوش نیز در همان روزهای اول ۲۰ کانکس بین زلزله‌زدگان توزیع شد.

در همین رابطه