رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست نمایندگان مالیاتی اتاق سمنان مطرح شد

پرونده‌های مالیاتی قبل از رسیدگی در هیات‌های مالیاتی توسط نمایندگان اتاق بررسی می‌شود

در نشست نمایندگان مالیاتی اتاق سمنان اعلام شد با پیگیری‌های انجام شده، قرار است پرونده‌های مالیاتی فعالان بخش خصوصی، 72 ساعت قبل از رسیدگی در هیات‌های مالیاتی در اختیار نمایندگان مالیاتی اتاق قرار بگیرد و بررسی شود.

21 مرداد 1399
کد خبر : 34221
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: با رایزنی‌های انجام شده از سوی اتاق‌های بازرگانی، پرونده‌های مالیاتی 72 ساعت قبل از رسیدگی در هیات‌های مالیاتی در اختیار نمایندگان اتاق قرار می‌گیرد تا این افراد بتوانند با مطالعه کافی در هیات‌های بدوی و حل اختلاف حضورداشته باشند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست نمایندگان مالیاتی اتاق سمنان افزود: نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در امور مالیاتی کارشناسان خبره‌ای هستند که می‌توانند با ارائه نظرات کارشناسی بسیار از قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های موانع کسب کار را به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جهت اصلاح ارائه کنند.

جمعه‌ای ادامه داد: آگاهی مؤدیان از قوانین و دستورالعمل‌های مالیاتی یک ضرورت است، مؤدیان باید آخرین دستورالعمل‌های را بدانند تا بتوانند به‌درستی پرونده‌های خود را اظهار کنند.

او ادامه داد: مرکز آموزش اتاق سمنان کارگاه‌های متعدد آموزشی با سرفصل‌های گوناگون اقتصادی برگزار می‌نماید، هدف از برگزاری این هم‌اندیشی‌ها آگاهی دادن به مخاطبین اقتصادی است.

عبدالحمید دربانیان، عضو هیات‌رئیسه اتاق سمنان در این جلسه گفت: طرح جامع مالیاتی (اریس) مشکل بسیار بزرگی است که باید چاره‌ای اندیشه شود، به‌طوری‌که برای عملکرد 4 دوره ارزش‌افزوده 64 صفحه مستندات باید تنظیم و ارائه بشود، علاوه بر آن این گزارش آن‌قدر طولانی است که مؤدیان استنباط مناسبی از عملکرد مالیاتی خود ندارند.

دربانیان تصریح کرد: اعضای متشکل در هیات‌های رسیدگی باید دقت متناسب در نحوه رسیدگی را داشته باشند.

هراتی، نماینده اتاق در شهرستان دامغان توجه به بخش تولید را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان می‌کند: باید قوانین به نفع تولید و اشتغال باشد در حال حاضر تولیدکنندگان بیشترین میزان مالیات را پرداخت می‌نمایند،

 نماینده دامغان ادامه داد: باید نحوه آئین دادرسی در هیات‌های حل اختلاف مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد.

در ادامه این نشست مواردی مانند، نحوه ابلاغ مالیاتی، تشخیص علی الراس، قرارهای رسیدگی، ترکیب اعضای هیات‌های مالیاتی، لیست سیاه امور مالیاتی و دیگر مسائل مبتلابه مالیاتی مطرح شد.

موضوعات :
در همین رابطه