رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

دلیل اختلال در بزرگ‌ترین کارگزاری بورس تهران

در جلسه معاملاتی امروز بازار سرمایه، مشتریان بزرگ‌ترین کارگزاری بورس تهران با مشکل مغایرت مانده‌حساب مواجه شده و ناتوان از انجام معامله خرید بودند.

25 مرداد 1399
کد خبر : 34268
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اختلالات هسته معاملات و قطع و وصل پلتفرم‌های معاملاتی کارگزاران بورس چند ماهی است که به یکی از مشکلات رایج و روزمره بورس تهران تبدیل شده است. در این میان، در جلسه معاملاتی امروز (شنبه، 25 مرداد) بزرگ‌ترین کارگزاری کشور نیز با اختلال‌هایی در مانده‌حساب مشتریان روبرو شد که البته حدود 2 ساعت پس از آغاز بازار مرتفع شد اما به دو دلیل به پررنگ شدن حواشی بازار سرمایه منجر شد.

کارگزاری مفید، که عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کارگزاری بورس تهران را نیز یدک می‌کشد، بیشترین تعداد مشتریان بازار سرمایه ایران را به خود اختصاص داده و از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود مسئولیت خدمت‌رسانی به طیف وسیعی از کارگزاران بورسی را نیز بر عهده دارد؛ ازاین‌رو هرگونه اختلال یا هنگی سیستمها این کارگزاری، موردتوجه دامنه وسیعی از کاربران قرار می‌گیرد.

از ابتدای ساعات معاملاتی امروز، مشتریان کارگزاری مفید، امکان مشاهده مانده‌حساب خود را نداشته و نمی‌توانستند خریدهای درخواستی را صورت دهند. در این زمینه هانی شهری، مدیرعامل شرکت تدبیر پرداز، گفت: مشکلات فنی و نرم‌افزاری پیش‌آمده موجب شده است که برخی مشتریان، امکان مشاهده مانده‌حساب خود را در داخل پرتفوی سرمایه‌گذاری را نداشته باشند.

او در این خصوص ادامه داد: مشکلات نرم‌افزاری و عدم سینک مانده مشتریان میان بک آفیس و آنلاین، موجب به وجود آمدن این مشکل شده بود و کارشناسان نسبت به به‌روزرسانی و برطرف کردن مشکلات اقدام کردند.

گفتنی است مشکلات مربوط به مانده مشتریان در کارگزاری مفید، در حوالی ساعت 11 و 10 دقیقه امروز برطرف شد.

در همین رابطه