رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در جلسه شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی مطرح شد

توسعه صادرات؛ شاهراه عبور از مشکلات اقتصادی

سعید پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد، در جلسه شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی تأکید کرد: توسعه صادرات عامل مهمی برای توسعه اقتصادی کشور و شاهراه خروج از مشکلات اقتصادی و شرایط موجود است و باید ضمن تسهیل قوانین این حوزه، از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق توسعه صادرات بهره برد.

28 مرداد 1399
کد خبر : 34310
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی ازجمله مهم‌ترین موضوعات مطرح شده پالایش کارت‌های بازرگانی، باطل کردن کارت‌های غیرفعال، فعال کردن گمرک و تسهیل در ترخیص کالاها صادرکنندگان در گمرک استان بود.

سعید پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی در این جلسه توسعه صادرات را عامل مهمی برای توسعه اقتصادی کشور و شاهراه خروج از مشکلات اقتصادی دانست.

او با تأکید بر اینکه توسعه صادرات مهم‌ترین اصل در عبور از شرایط موجود است، در رابطه با اهمیت بازارهای خارجی گفت: دستیابی به بازارهای خارجی امکان بهره‌وری از ظرفیت تولید را افزایش و تولید داخلی را پایدار می‌کند.

پورآبادی ازجمله پیامدهای مثبت دستیابی به آن را کاهش هزینه تولید و تأمین منافع مصرف‌کننده داخلی عنوان کرد.

رئیس اتاق بجنورد ارائه گزارش دبیرخانه شورا از مصوبات جلسه قبل، ارائه گزارش کمیته در خصوص بررسی مشکلات تعاونی‌های فراگیر ملی بر اساس بند ۱۰ ماده یک قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را ازجمله دستور جلسه شورای گفت‌وگوی این ماه اعلام کرد.

او از دیگر دستور جلسه شورای گفت‌وگو را ارائه گزارش کمیته در خصوص بررسی مشکلات ناشی از عدم اولویت استان جهت شرکت در مناقصات پیمانکاری و ارائه گزارش کمیته در خصوص بررسی مشکلات ناشی از نحوه محاسبه‌ی سیلوهای استان جهت دریافت بار گندم عنوان کرد.

ضرورت پالایش کارت‌های بازرگانی استان

محمود قنبری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه بر اهمیت کارت‌های بازرگانی در تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که از واژه‌ کارت بازرگانی مشخص است این کارت مرتبط با امور بازرگانی است و هر نوع اقدامی در چارچوب قوانین باید باشد.

او بر این اساس بر ضرورت پالایش کارت‌های بازرگانی استان از سوی اتاق بازرگانی تأکید کرد و گفت: کارت‌های فعال و غیرفعال شناسایی شوند و کارت‌های غیرفعال باطل شوند.

او متذکر شد: افرادی باید کارت بازرگانی داشته باشند که صادرات داشته باشند.

قنبری هدف اصلی حمایت از تولید و صادرات را رسیدن کشور به ثروت و نتیجه آن ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری دانست.

او در ادامه بر فعال‌تر شدن گمرک استان تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف گمرک تسهیل در ترخیص کالاها است نباید صادرکنندگان و تجار را معطل بروکراسی اداری کنند.

موضوعات :
در همین رابطه