رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

مرکز آمار ایران تورم تیرماه را اعلام کرد

ادامه شیب کاهشی تورم

تورم سالانه گروه آب، برق و سوخت ۲۷.۹ درصد بوده است که از میان سایر گروه‌های خوراکی و غیرخوراکی و خدمات بیشترین تورم سالانه را تجربه کرده است.

01 شهریور 1395
کد خبر : 3437
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه منتهی به مردادماه سال جاری به ۸.۷ درصد و نرخ تورم نقطه‌ای در مرداد ۷.۴ درصد رسیده است. به این ترتیب، شیب تورم در دولت یازدهم هم‌چنان کاهشی است.

شاخص کل (بر مبنای 100=1390) در مردادماه سال 1395 عدد 231.0 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1.4 درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 7.4 درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (6.5) افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به مردادماه سال 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل 8.7 درصد است که نسبت به همین اطلاع در تیرماه 1395 (9.0) کاهش یافته است.

هم‌چنین اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم سالانه گروه آب، برق و سوخت ۲۷.۹ درصد بوده است که از میان سایر گروه‌های خوراکی و غیرخوراکی و خدمات بیشترین تورم سالانه را تجربه کرده است.

شاخص گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات در مردادماه سال جاری به رقم ۲۱۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش یافته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد بوده است. نرخ تورم سالانه این گروه ۹.۵ است که نسبت به نرخ تورم  ۹.۹ درصدی تیرماه کاهش یافته است.

موضوعات :
در همین رابطه