رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مراسم تودیع سفیر ایتالیا در اتاق مشترک ایران و ایتالیا برگزار شد

اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا به مناسبات پایان دوره 5 ساله مسئولیت سفیر ایتالیا در تهران، در مراسمی با حضور جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران، از همکاری‌های او در دوره سفارت قدردانی کرد.

20 اسفند 1402
کد خبر : 34419
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا با اشاره به اهمیت روابط تجاری و اقتصادی ایران و ایتالیا و ارتباطات دیرینه تاریخی و باستانی دو کشور، گفت: در سالیان گذشته، ایتالیا همواره شریک اول تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی بوده و حفظ روابط فعلی بدون کمک سفیر 5 سال اخیر ایتالیا در تهران محقق شدنی نیست.

احمد پور فلاح در مراسم تودیع و تقدیر از جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران، افزود: تاکنون هیچ اتاق مشترکی میزبان سفیر یک کشور، به این صورت در محل آن اتاق نبوده و این رویداد در تاریخ اتاق‌های مشترک امری بی‌سابقه است.

او با اشاره به اینکه پرونه، بعد از پنج سال مأموریت در سمت سفیر ایتالیا در تهران، ایران را ترک می‌کند، ابراز امیدواری کرد که او خاطرات خوبی در این مدت از ایران داشته باشد و در آینده نیز به ایران سفر کند.

 جوزپه پرونه نیز در این مراسم با زبان فارسی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به نزدیکی و مشابهت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ایران و ایتالیا و بهبود روابط اقتصادی دو کشور در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: شرایط عادی شود و تعاملات دوجانبه زمان قبل از تحریم‌ها برگردد.

سفیر پیشین ایتالیا در تهران در ادامه از فعالیت‌های اتاق ایران و ایتالیا و به‌ویژه احمد پورفلاح، رئیس این اتاق تقدیر کرد.

در همین رابطه