رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در دیدار هیات نمایندگان اتاق زنجان با سفیر بنگلادش در تهران

ظرفیت­‌های همکاری استان زنجان و بنگلادش بررسی شد

اتاق زنجان در راستای عملیاتی کردن نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان، نشستی با سفیر بنگلادش در تهران برگزار کرد. در این نشست که با مشارکت فعالان اقتصادی بخش خصوصی زنجان همراه بود، ظرفیت­‌های همکاری و مبادلات اقتصادی استان زنجان و بنگلادش بررسی شد.

12 شهریور 1399
کد خبر : 34463
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست کاری هیات نمایندگان اتاق زنجان و فعالان بخش خصوصی این استان با گوزل اعظم سارکر، سفیر بنگلادش در تهران، ظرفیت‌های همکاری اقتصادی میان استان زنجان و کشور بنگلادش بررسی شد.

 رئیس اتاق زنجان در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات مختلف کاری با سفیر بنگلادش، گفت: زمینه‌های همکاری طرفین در بسیاری از حوزه‌های مشترک فراهم است و دو طرف برای توسعه مناسبات در این حوزه‌ها مصمم هستند.

علی یگانه‌فرد، زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، پوشاک و فناوری اطلاعات را از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین زنجان و بنگلادش اعلام کرد و افزود: در اتاق زنجان موارد همکاری را پیگیری و در راستای عملیاتی کردن آن گام خواهیم برداشت.

او با اشاره به ظرفیت‌های زنجان در حوزه کشاورزی، IT، صنایع‌دستی، گردشگری، نساجی، دارویی، توریست سلامت، علمی و دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری بر لزوم ورود تجار و علاقه‌مندان زنجانی به عرصه تجارت خارجی با بنگلادش تأکید و تصریح کرد: با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین می‌توانیم شاهد ایجاد همکاری فی‌مابین تجار زنجان و بنگلادشی بود.

یگانه فرد ادامه داد: متمرکز شدن فعالان اقتصادی استان به پتانسیل‌های بنگلادش که در همکاری با استان اعلام شد، می‌تواند گامی مؤثر در مسیر نقشه راه تجارت خارجی استان باشد.

او با بیان اینکه نخستین جلسه کاری را به‌صورت ویدئوکنفرانس بین تجار استان و یکی از اتاق‌های بنگلادش پیگیری و برگزار خواهیم کرد، گفت: اتاق زنجان موارد همکاری طرفین را جمع‌بندی و نسبت به عملیاتی کردن آن با همکاری سفارت اقدام خواهد کرد.

در ادامه این جلسه سفیر بنگلادش در تهران، نیز با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در بنگلادش و دانشجویان بنگلادشی در ایران بر لزوم تسهیل در گسترش روابط علمی و دانشگاهی طرفین تأکید کرد.

گوزل اعظم سارکر، با اشاره به استقرار پارک‌های علم و فناوری در زنجان و بنگلادش افزود: ضروری است تا محققان زنجانی و بنگلادشی در تمامی بخش‌های اقتصادی به‌ویژه IT، کشاورزی (به‌ویژه بخش دام و باغبانی) و دانشگاهی ارتباط تنگاتنگی برای توسعه و پیشرفت زنجان و بنگلادش داشته باشند.

او با اشاره به اینکه سفارت تمام تلاش خود را برای ایجاد ارتباط و توسعه روابط با استان زنجان به کار خواهد بست، تصریح کرد: پیرامون سرمایه‌گذاری بین دو طرف موارد باید به‌وضوح مشخص و در اختیار دو طرف قرار گیرد تا نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام شود.

موضوعات :
در همین رابطه