رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پایگاه خبری اتاق ایران خبر می‌دهد

نشست تخصصی اقتصاد سبز و بخش خصوصی برگزار می‌شود

هفته آینده هشتم شهریورماه کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد سبز اتاق ایران نشست تخصصی اقتصاد سبز و بخش خصوصی را در اتاق ایران برگزار خواهد کرد.

02 شهریور 1395
کد خبر : 3467
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آتش‌سوزی جنگل‌ها، طوفان شن، افزایش گرد و غبار در کلان‌شهرها و بسیاری مسائل زیست‌محیطی دیگر دغدغه این روزهای ایران است. اما اقتصاد سبز مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکارها را برای رفع خطرات زیست‌محیطی ارائه می‌دهد و به همین خاطر این روزها در کانون توجه قرار گرفته‌است. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، بخش خصوصی می‌تواند فعال‌ترین بخش در اقتصاد سبز باشد. به همین بهانه کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد اتاق ایران نشست تخصصی را ترتیب داده‌است که با عنوان «اقتصاد سبز و بخش خصوصی» هفته آینده برگزار می‌َشود. این نشست روز دوشنبه هشتم شهریورماه از ساعت 9 تا 13 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد.

هدف از اقتصاد سبز چیست؟

اقتصاد سبز نوعی از اقتصاد است به دنبال کاهش خطرات زیست‌محیطی و همچنین دفع خطراتی است که گونه‌های را نادر را تهدید می‌کند. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، هدف از اقتصاد سبز دستیابی به توسعه پایدار بدون آسیب‌رسانی به محیط‌زیست است. این اقتصاد ارتباط زیادی با سیاست دارد. اقتصاد برای اینکه عنوان سبز را به خود بگیرد نه تنها باید کارآمد باشد بلکه باید عدالت نیز در آن رعایت شود. کاهش انتشار کربن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در اقتصاد سبز به آن پرداخته می‌شود.

چرا بخش خصوصی به عرصه اقتصاد سبز ورود کرده‌است؟

از آنجا که کاهش انتشار کربن در اقتصاد سبز در کانون اقتصاد سبز قرار دارد، مباحث مربوط به انرژی‌های پاک، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر نیز در این مقوله جای می‌گیرد. اتاق بازرگانی بین‌المللی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی که هدف آن کمک به توسعه اقتصادی در سطح جهان است، اقتصاد سبز را به عنوان اقتصادی تعریف می‌کند که در آن هر رشدی با توجه به محیط زیست صورت می‌گیرد. از آنجا که بخش خصوصی مدت‌هاست نسبت به رشد درازمدت آگاه شده‌است، به این حوزه ورود کرده‌است. بخش خصوصی ایران نیز با توجه به اهمیت اقتصاد سبز به آن ورود پیدا کرده و ایده‌های جدیدی در این زمینه ارائه کرده‌است. نشست اقتصاد سبز و بخش خصوصی که قرار است هفته آینده در اتاق ایران برگزار شود در همین راستا انجام می‌شود. در این بین دولت باید به فکر راهکارهایی باشد که راه برای فعالیت بخش خصوصی در این زمینه باز کند.

دکتر مکنون نایب رئیس کمیته ملی توسعه پایدار، دکتر میرشجاعیان معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دکتر منصور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله سخنرانان این نشست خواهند بود. نشست روز دوشنبه 8شهریور ساعت 9 تا 13 در طبقه هشتم اتاق ایران برگزار خواهد شد. پوستر این نشست را ببینید:

در همین رابطه