رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی بوشهر مطرح شد

شعبه کیفری و حقوقی ویژه فعالان اقتصادی بوشهر راه‌اندازی شد

رئیس اتاق بوشهر در نشست شورای گفت‌وگوی این استان از راه‌اندازی ۳ شعبه کیفری و حقوقی ویژه فعالان اقتصادی با همکاری دادگستری استان بوشهر خبر داد که باعث می‌شود زمان رسیدگی به دعاوی و حل مشکلات فعالان اقتصادی کاهش پیدا کند.

01 مهر 1399
کد خبر : 34688
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بوشهر گفت: با همکاری دادگستری استان بوشهر ۳ شعبه کیفری و حقوقی ویژه فعالان اقتصادی راه‌اندازی شده و با تحقق این مهم زمان رسیدگی به دعاوی و حل مشکلات فعالان اقتصادی تسریع می‌شود.

خورشید گزدرازی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با تأکید بر حل مشکلات صدور کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: در این راستا سازمان توسعه تجارت در بخشنامه‌ای به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ کرد که نسبت به تأیید کارت‌های بازرگانی از طریق سامانه یکپارچه جامع تجارت اقدام شود.

او، با بیان اینکه تأیید کارت‌های بازرگانی از طریق سامانه یکپارچه جامع تجارت به سبب آماده نبودن زیرساخت‌ها اخلال فراوانی ایجاد کرده است گفت: این مهم سبب بلاتکلیفی فعالان اقتصادی در صدور کارت بازرگانی شده که اتاق بازرگانی بوشهر پیشنهاد‌هایی تا راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت و رفع مشکلات صدور و تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند ارائه کرده است.

رئیس اتاق بوشهر از راه‌اندازی 3 شعبه کیفری و حقوقی ویژه فعالان اقتصادی بوشهر در دادگستری استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در راستای کمک به فعالان اقتصادی و رفع مشکلات و تکریم جایگاه و شأن آنان با مساعدت رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر 3 شعبه کیفری و حقوقی ویژه فعالان اقتصادی بوشهر در دادگستری استان بوشهر ایجاد شده است.

گزدرازی، با قدردانی از رئیس‌کل و معاونت پیشگیری دادگستری استان بوشهر در راه‌اندازی شعبه‌های کیفری و حقوقی ویژه فعالان اقتصادی بوشهر افزود: امید می‌رود با تحقق این مهم و با توجه به ظرفیت بسیار خوب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اقتصادی و کمیته امور قضایی استان بتوان نسبت به حذف قوانین دست‌وپا گیر در مسیر تحقق جهش تولید بیش از گذشته به بخش خصوصی کمک شود.

او با تأکید بر توجه به معافیت بیمه سهم کارفرما تا سقف 5 نفر در واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تصویبی در این زمینه، انتظار می‌رود با حمایت نمایندگان استان در مجلس شاهد فراگیری قانون معافیت بیمه سهم کارفرما تا سقف 5 نفر در واحدهای تولیدی در شرایط سخت اقتصادی باشیم.

رئیس اتاق بوشهر با تأکید بر مشمول شدن واحدهای بسته‌بندی خرما از قانون معافیت بیمه سهم کارفرما تا سقف 5 نفر تصریح کرد: در این راستا توجیه سازمان تأمین اجتماعی بر غیر تولیدی بودن واحدهای بسته‌بندی خرما است که اتاق بوشهر خواستار توجه به نظر سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی بر تولیدی بودن واحدهای بسته‌بندی خرما است

مشکلات صدور کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی حل شود

استاندار بوشهر نیز در این نشست با تأکید بر توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان بوشهر خواستار حل مشکلات و تسریع در صدور کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی استان بوشهر در راستای رونق اقتصادی و تجاری شد.

 عبدالکریم گراوند با قدردانی از تلاش فعالان اقتصادی در عرصه تولید، صادرات، سرمایه‌گذاری و اشتغال اظهار کرد: فعالان اقتصادی نقش مهم و تأثیرگذاری در تحقق جهش تولید دارند که حمایت از آنان در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

او با قدردانی از رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر در توجه به مطالبات فعالان اقتصادی گفت: راه‌اندازی شعب ویژه فعالان اقتصادی در دادگستری استان بوشهر نشان از نگاه ویژه دکتر جمادی به این حوزه است که خدمات رئیس‌کل، معاونان و قضات دادگستری استان بوشهر قابل‌تحسین و تقدیر است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر در حل مشکلات جهش تولید پیشگام هستند خاطرنشان کرد: دادگستری استان بوشهر به حل مشکلات در عرصه تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال توجه ویژه‌ای دارند و همواره گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی موردتوجه قرار می‌دهند.

گراوند با تأکید بر توجه به حل مشکلات در صدور کارت بازرگانی خواستار حل مشکلات و تسریع در صدور کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی استان بوشهر در راستای رونق اقتصادی و تجاری شد.

او با تأکید بر پیگیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بوشهر در تسریع حل مشکلات بازرگانان در صدور کارت بازرگانی گفت: یکی از الزامات فعالیت اقتصادی توسعه صادرات غیرنفتی و تولیدی است که زمینه تحقق این مهم فراهم شدن زیرساخت‌ها ازجمله کارت بازرگانی است.

استاندار بوشهر به مشکلات فعالان واحدهای بسته خرما در بهره‌مند شدن از معافیت بیمه سهم کارفرما تا سقف 5 نفر پرداخت و افزود: صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی از جملات خرما وابسته به تولیدات کشاورزی است که باید فعالان بخش بسته‌بندی خرما از معافیت بیمه سهم کارفرما برخوردار شوند.

گراوند با قدردانی از توجه سازمان تأمین اجتماعی در حل مشکلات، خواستار تحقق مطالبات فعالان واحدهای بسته‌بندی خرما در بهره‌مند بودن از قانون معافیت بیمه سهم کارفرما تا 5 نفر شد.

موضوعات :
در همین رابطه