رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی هرمزگان انجام شد

موافقت با 2 پیشنهاد بانکی و معدنی اتاق بندرعباس برای حل مشکلات ارزی و صادراتی

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و هیات همراه برگزار شد در این جلسه، رئیس‌کل بانک مرکزی و سرپرست وزارت صنعت با دو پیشنهاد اتاق بندرعباس در حوزه‌های بانکی و معدنی موافقت کردند.

06 مهر 1399
کد خبر : 34758
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بندرعباس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و هیات همراه برگزار شد، با ارائه گزارش کاملی از مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی استان و معرفی ظرفیت‌های اتاق بندرعباس، زمینه‌ساز دو مصوبه در بخش بانکی و معدنی شد.

در اولین مصوبه، رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن موافقت با درخواست اتاق بندرعباس در حوزه بانکی، با حضور نماینده‌ای از بانک مرکزی در استان هرمزگان موافقت کرد.

عبدالناصر همتی در این خصوص گفت: به‌منظور جلوگیری از روند طولانی برگشت ارز حاصل از صادرات و نیز اتخاذ درصد برگشت ارز به صرافی‌ها در سامانه سنا نماینده‌ای از بانک مرکزی در استان هرمزگان حضور می‌یابد.

در دومین مصوبه، سرپرست وزارت صنعت و معدن نیز با پیشنهاد اتاق بندرعباس در خصوص تمدید تعرفه‌های مواد معدنی بر اساس تیپ قراردادی سابق تا پایان سال موافقت کرد.

جعفر سرقینی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه افزایش تعرفه‌های مواد معدنی با توجه به نوع تیپ قراردادهای سازمان بنادر و دریانوردی استان صورت می‌گیرد موافقت خود را با پیشنهاد اتاق بندرعباس با تمدید تعرفه‌های مواد معدنی بر اساس تیپ قراردادی سابق تا پایان سال اعلام می‌کنم.

او افزود: تیپ قراردادی جدید را توسط سازمان‌های مربوطه کارشناسی می‌کنیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه وضع عوارض صادراتی گچ برای جلوگیری از خام فروشی بوده است، تصریح کرد: به دنبال این موضوع هستیم تا معافیت به صادرات گچ استان هرمزگان داده شود تا گچ این استان به‌صورت دانه‌بندی بدون عوارض به کشورهای دیگر صادرات شود.

سرقینی همچنین در خصوص برنج‌های دپو شده در گمرک نیز گفت: این برنج‌ها با ارز ۴۲۰۰ وارد گمرک شده‌اند و آن بخشی از این محموله‌ها که تاکنون در گمرک معطل مانده است، با ارز نیمایی باید ترخیص و آزاد شوند.

پیام رضایی، دبیر کل اتاق بندرعباس و مهرداد بازرگان، رئیس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان نیز به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی در این نشست با ارائه مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف زمینه‌ساز این مصوبات در بخش بانکی و معدنی شدند تا بار دیگر فعالان اقتصادی شاهد همدلی و همراهی اتاق در حل مشکلاتشان باشند.

در همین رابطه