رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

به همت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل منتشر شد

دستورالعمل ICC درباره داوری میان فعالان اقتصادی در شرایط کرونا

اتاق بازرگانی بین‌الملل (ICC) با هدف کاهش اختلالات و مشکلات احتمالی در روند داوری بین وکلا و دو طرف دعوا بر اثر شیوع کوید-19 دستورالعملی را منتشر کردند که به همت کمیته ایرانی ICC به فارسی ترجمه شده است.

14 مهر 1399
کد خبر : 34864
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دستورالعمل اتاق بازرگانی بین‌الملل (ICC) درباره اقدامات احتمالی با هدف کاهش اثرات همه‌گیری کوید-19 به همت کمیته ایرانی ICC به فارسی ترجمه شده است. هدف این دستورالعمل کاهش اختلالات و مشکلات احتمالی در روند داوری بین وکلا و دو طرف دعوا بر اثر شیوع کوید-19 است.

همه‌گیری این ویروس در سطح دنیا و اثرات ناشی از آن بر بخش‌های مختلف موجب شده روند کارها کند شده و یا مختل شوند. در همین راستا ICC طی اقدامی برای جلوگیری از بروز وقفه در فعالیت‌های داوری در فعالیت‌های اقتصادی، دستورالعملی را منتشر کرد تا بر اساس آن وکلا، داوران و دو طرف دعوا بتواند فرآیند رسیدگی به پرونده‌های خود را در اسرع وقت دنبال کنند.

 ICC به دنبال آن است که در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های داوری دو طرف پرونده بیش از گذشته به اجرای فنون مدیریت پرونده که به منظور منصفانه‌تر و کارآمدتر بودن داوری طراحی شده‌اند، توجه کنند.

با توجه به این شرایط، دستورالعملی درباره اقدامات احتمالی با هدف کاهش اثرات همه‌گیری کوید-19 تهیه شده که کمیته ایرانی نیز این متن را ترجمه کرده و از طریق این لینک در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

در همین رابطه