رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

باهدف توسعه و ترویج و تقویت استانداردسازی

اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری و اتاق شهرکرد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری و اتاق شهرکرد باهدف توسعه و ترویج و تقویت استانداردسازی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

21 مهر 1399
کد خبر : 34939
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با حضور مدیرکل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری و رئیس اتاق شهرکرد، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری و اتاق شهرکرد باهدف توسعه و ترویج و تقویت استانداردسازی به امضا رسید.

همکاری در زمینه حمایت از تولید، صادرات، واردات و توزیع کالا و خدمات، همکاری در زمینه انجام پژوهش و تدوین استانداردهای مربوط به محصولات از طریق تشکل‌های تخصصی وابسته به اتاق و همکاری با تشکل‌های وابسته به اتاق برای توسعه و ترویج و تقویت استانداردسازی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه اعلام شده است.

رئیس اتاق شهرکرد در نشستی که به‌منظور امضای این تفاهم‌نامه همکاری برگزار شد، با اشاره به مذاکرات دوجانبه در مورد زمینه‌های موجود برای همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل استاندار، گفت: تلاش بر این بوده تا تفاهم‌نامه‌ای هدفمند تدوین شود که اهداف آن کاربردی و قابل‌اجرا باشد.

آیت اله احمدی توضیح داد: این تفاهم‌نامه بستر همکاری‌های بیشتر فی‌مابین و ارتقا نقش استاندارد در تولیدات و خدمات استان و زمینه ترویج فرهنگ استاندارد و اطلاع‌رسانی بیشتر و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در نیل به اهداف استانداردسازی را فراهم می‌کند.

او افزود: همکاری در زمینه پژوهش و تدوین استانداردهای مربوط به محصولات، همکاری جهت تدوین استانداردهای بین‌المللی، بررسی امکان‌سنجی اعمال استانداردهای اجباری، همکاری در همایش‌های تخصصی و .... از دیگر زمینه‌هایی است که در این تفاهم‌نامه دیده شده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: این تفاهم‌نامه در راستای ایفای نقش و رسالت سازمان ملی استاندارد در ارتقا سطح کیفی تولیدات، خدمات و ارتباط مؤثرتر با بخش‌های خصوصی در استان منعقد گردیده است.

نظری افزود: استفاده از دانش و تجربه طرفین در برگزاری دوره‌های آموزش و ایجاد بستر لازم جهت اجرای قانون ارتقا کیفیت تولیدات صنعتی از اهم موارد موردتوافق است.

او ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهم‌نامه همکاری، گامی بلند در راستای خلق حماسه اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری باشد.

موضوعات :
در همین رابطه