رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

در نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران مطرح شد

بخش خصوصی و پلیس برای ایجاد امنیت اقتصادی همکاری کنند

در تازه‌ترین نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، مهم‌ترین اهدافی که در تعامل بخش خصوصی و پلیس باید به‌صورت عملیاتی، محور همکاری این کمیسیون، جامعه نیکوکاری ابرار، مجمع خیرین امین و شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه باشد، تشریح شد.

21 مهر 1399
کد خبر : 34941
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در تازه‌ترین سلسله نشست‌های کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران با محور تعامل بخش خصوصی و پلیس در ایجاد امنیت اقتصادی، راه‌های همکاری نیروی انتظامی، کمیسیون مسئولیت اجتماعی، جامعه نیکوکاری ابرار، مجمع خیرین امین و شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه بررسی شد.

در ابتدای این نشست، محمود اولیایی نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران خلاصه‌ای از دستور جلسه‌های دو نشست قبل ارائه داد و بر ضرورت تشکیل کمیته راهبری بخش خصوصی و پلیس، تأکید کرد. او همچنین مهم‌ترین اهداف پیش روی این کمیته را توضیح داد.

اولیایی افزود: یکی از انتظارات ما از تشکیل این کمیته راهبری این است که همکاری منسجمی بین پلیس و سازمان‌های مردم‌نهاد ازجمله جامعه نیکوکاری ابرار و همچنین مجمع خیرین امین شکل گیرد تا از این طریق شاهد آشتی دادن پلیس و مردم از طریق نهادهای مدنی باشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران خاطرنشان کرد که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری که در این حوزه باید موردتوجه قرار گیرد، بحث فرهنگ‌سازی و آموزش است تا از این راه، نیروی انتظامی شاهد دریافت کمک‌های عملیاتی بخش خصوصی باشد.

به باور اولیایی، کودکان کار، مدرسه‌سازی و آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که بخش خصوصی می‌تواند با برگزاری جلسات مداوم با پلیس به یک راهکار مشخص از ایده تا اجرا رسد. او در همین زمینه بر ضرورت برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی موضوعات تأکید کرد تا بخش خصوصی برای حوزه مسئولیت اجتماعی برنامه‌ریزی کند.

در ادامه رضا درمان، مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه بر ضرورت آشتی NGOهای فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی و نیروهای انتظامی تاکید کرد تا با هم‌افزایی و همفکری، مهم‌ترین راهکارهایی که می‌تواند منجر به ایجاد امنیت شود، به اجرا برسد.

به گفته درمان، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که باید موردتوجه کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران قرار گیرد، سازمان‌دهی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مسئولیت اجتماعی است تا به‌صورت یکپارچه عمل کنند. او در همین زمینه تأکید کرد که متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که سمن‌ها به‌صورت پراکنده فعالیت می‌کنند و همین پراکندگی باعث می‌شود که نتوانیم بر یک حوزه خاص تمرکز کنیم و به اهدافی که مشخص کرده‌ایم، برسیم.

مهدی نظری مدیرعامل مجمع خیرین امین هم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در بستر تعامل و حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی در سایه فعالیت گروه‌های مردمی، تأکید کرد که عمده بحث‌های شکل‌گرفته در رابطه با امنیت و نقش پلیس و بخش خصوصی به مباحث تئوری ختم می‌شود، درحالی‌که ما نیازمند یک اقدام عملیاتی در این حوزه هستیم.

پس از ارائه این نکته بود که حاضران در نشست، مهم‌ترین اهدافی را که باید به‌صورت عملیاتی، محور همکاری کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، جامعه نیکوکاری ابرار، مجمع خیرین امین و شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه باشد، تشریح کردند.

در همین زمینه، تشکیل جلسات مشترک با نیروی انتظامی، سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه به‌منظور تعیین دغدغه‌های خیرین و پلیس در مسیر توسعه امنیت و فعالیت خیریه‌ها، تعریف راهکارهای همکاری ازجمله صدور مجوز، برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه امنیت و آسیب اجتماعی، تولید محتواهای مبتنی بر فرهنگ‌سازی و همکاری جهت تجهیز نیروی پلیس برای فعالیت‌های مؤثر پیشنهاد داده و مقرر شد طی جلسات آتی کمیسیون، این محورها در قالب کارگروه‌های تخصصی پیگیری شود.

 

در همین رابطه