رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با حضور معاون وزیر تعاون، کار رو رفاه اجتماعی

اتاق‌ بجنورد و سازمان فنی حرفه‌ای تفاهم‌نامه آموزشی امضا کردند

سعید پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه آموزشی میان این اتاق و سازمان فنی و حرفه‌ای می‌گوید: یکی از برنامه‌های مهم و اصلی اتاق‌های بازرگانی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان است و امضای این تفاهم‌نامه به تحقق این برنامه‌ریزی در اتاق بجنورد کمک می‌کند.

03 آبان 1399
کد خبر : 35070
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با حضور رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور و مقامات ارشد استانداری و سازمان فنی حرفه‌ای استان خراسان شمالی، تفاهم‌نامه آموزشی اتاق بجنورد با سازمان فنی حرفه‌ای منعقد شد.

رئیس اتاق بجنورد، یکی از برنامه‌های مهم و اصلی اتاق‌های بازرگانی را برگزاری دوره‌های آموزشی برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان اعلام کرد که امضای این تفاهم‌نامه نیز به تحقق آم کمک می‌کند.

سعید پورآبادی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه افزود: این دوره‌های آموزشی به‌صورت مستمر با حضور اساتید مجرب کشوری از سوی اتاق ایران با سرفصل‌های مختلف و متنوع برگزار می‌شود که همواره مورد استقبال بی‌شمار فعالان اقتصادی استان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پورآبادی اظهار کرد: در این خصوص نیز واحد آموزش اتاق بجنورد تفاهم‌نامه‌های آموزشی مختلف با مراکز دانشگاهی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و ...منعقد کرده است.

وی به رتبه اول واحد آموزش اتاق بجنورد طی سه دوره متوالی طی سال‌های 96-97-98 اشاره کرد و یادآور شد: از زمان تأسیس اتاق بازرگانی تاکنون بیش از 400 دوره آموزشی من‌جمله آشنایی با قوانین مقررات صادرات واردات، برند سازی، بسته‌بندی، تبلیغات، آداب تشریفات بین‌المللی، شیوه‌های حضور در نمایشگاه‌ها برای بیش از 3000 نفر برگزار کرده است.

وی از آمادگی و همکاری اتاق بجنورد با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه آموزش خبر داد.

اتاق بازرگانی نقش مهمی در مهارت‌آموزی دارد

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی حرفه‌ای نیز گفت: امروز سهم ارزشمند اشتغال در گرو تلاش و همکاری نقش‌آفرینان اصلی در جامعه است.

او افزود: باید به این نگاه بیندیشیم که اتاق بازرگانی نماینده افکار فعال اقتصادی جامعه را به عهده دارد زیرا اتاق هم در بخش بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی قابلیت‌های فراوانی دارد و شرکای آن اتاق‌های اصناف، مجمع امور صنفی و نظام‌های مهندسی و ... هستند.

اوسط هاشمی به‌صراحت اعلام کرد و معتقد است اتاق بازرگانی و تمام اعضای فعال آن و تشکل‌های شکل گرفته اقتصادی آن دارای صلاحدید حرفه‌ای مهارت هستند.

او با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی نقش مهمی در مهارت‌آموزی دارد، اعلام کرد: سازمان فنی حرفه‌ای آماده است که بهترین مجتمع فنی برای اتاق بازرگانی در استان دایر کند و علاوه بر تنظیم سند توسعه استان سند اتاق را سازمان برای 5 ساله تنظیم کرده است که جز اسناد بالادستی سازمان فنی حرفه‌ای است.

هاشمی با اعلام اینکه بیش از 45 درصد فارغ‌التحصیلان کشور را پایگاه‌های آموزشی فنی حرفه‌ای تشکیل می‌دهند اظهار کرد: صرف تولید دانش و یا ترویج دانش نمی‌توانیم به انسان توانمند برسیم.

رئیس سازمان فنی حرفه‌ای از آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر ایجاد دپارتمان‌های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حرکت حوزه آموزش به سمت مهارت‌آموزی را در همه بخش‌های آموزشی جامعه ضروری دانست و گفت: باید ۵۰ درصد آموزش‌های آموزش‌وپرورش و ۳۰ درصد آموزش‌های حوزه آموزش عالی به سمت مهارت‌آموزی سوق یابد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: استان خراسان شمالی می‌تواند به‌عنوان دپارتمان ملی مهارت اصناف مطرح شود تا بر اساس طرحی از سوی این استان بتوانیم اصناف را در دیگر استان‌های کشور نیز ساماندهی کنیم.

هاشمی افزود: این سازمان نسبت به ایجاد دپارتمان‌های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی تأکید دارد.

موضوعات :
در همین رابطه