رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مشکلات و موانع اجرای پروژه‌های مهم در جنوب کرمان بررسی شد

در راستای پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در جیرفت و عنبرآباد توسط اتاق کرمان به‌عنوان معین منطقه دو، مشکلات و موانع اجرای دو پروژه کلیدی در این منطقه با حضور معاون عمرانی استانداری کرمان، رئیس اتاق کرمان و رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در جنوب بررسی شد.

03 آبان 1399
کد خبر : 35075
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با هماهنگی دفتر نمایندگی اتاق کرمان در جنوب این استان و در راستای پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در جیرفت و عنبرآباد توسط اتاق کرمان به‌عنوان معین منطقه دو، نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری کرمان، رئیس اتاق کرمان و رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در جنوب و سایر مسئولان برگزار و مشکلات و موانع اجرای دو پروژه کلیدی در این منطقه بررسی شد.

در این نشست مشکلات اجرای طرح مرکز لجستیک بار در باقرآباد و شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک در تپه قوچان با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی از جمله شرکت آب منطقه‌ای، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، استانداری کرمان، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جنوب استان، صندوق توسعه روستایی، اداره کل منابع طبیعی جنوب و بانک کشاورزی جنوب استان بررسی و مواردی برای رفع آنها به تصویب رسید.

رئیس اتاق کرمان در این نشست گفت: با راه‌اندازی مرکز لجستیک بار در منطقه، بخش مهمی از مشکل ترافیک در زمان اوج جابجایی بار در جنوب ساماندهی و مشکلات بسته‌بندی محصولات کشاورزی تولیدشده نیز برطرف می‌شود.

سیدمهدی طبیب زاده، با اشاره به اینکه باید مشکلات از دید کارشناسی بررسی و همه برای حمایت از تولید و رفع مشکلات اقتصادی استان تلاش کنند، بیان کرد: اگر یک مرکز لجستیک بار در منطقه راه‌اندازی شود، ایجاد این‌گونه مراکز در منطقه ترویج خواهد یافت.

او ادامه داد: همچنین راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک نیز می‌تواند در منطقه بسیار تأثیرگذار باشد که باید در چنین شرایطی از فعالان اقتصادی که باوجود مشکلات زیاد همچنان به فکر تولید هستند، حمایت صورت گیرد.

طبیب زاده، با بیان اینکه فضای کسب‌وکار استان کرمان در آخرین پایش محیط کسب‌وکار کشور مربوط به تابستان 99 رتبه سی‌ام را کسب کرده است، اظهار کرد: استان‌هایی که مسیر پیشرفت را طی می‌کنند راهی برای انجام کارها می‌یابند اما استان‌هایی که جا مانده‌اند، همواره بهانه‌ای برای کار نکردن دارند.

رئیس اتاق کرمان در پایان از معاون عمرانی استانداری کرمان، سایر مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف برای شرکت در این نشست و تلاش برای حل مشکلات فعالان اقتصادی قدردانی کرد.

موضوعات :
در همین رابطه