رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در دیدار رئیس اتاق زنجان و رئیس اتاق ایران و عمان

زمینه‌های توسعه صادرات استان زنجان به کشور عمان بررسی شد

در دیدار رئیس اتاق زنجان و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، زمینه‌های توسعه صادرات محصولات تولیدی زنجان به کشور عمان موردبحث و بررسی قرار گرفت. به گفته رئیس اتاق زنجان، عمان سومین کشور هدف صادراتی این استان است.

12 آبان 1399
کد خبر : 35176
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دیدار علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان و محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با هدف بررسی زمینه‌های همکاری دو اتاق برای توسعه صادرات به عمان برگزار شد.

رئیس اتاق زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه عمان به‌عنوان سومین کشور هدف صادراتی استان زنجان مطرح است، گفت: استان زنجان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید و صادرات محصولات دارد و در این میان ۷۰ درصد صادرات استان زنجان شامل محصولات معدنی به‌ویژه شمش روی است.

علی یگانه فرد، با بیان اینکه عمان می‌تواند یکی از کشورهای مهم در همکاری‌های مشترک و صادرات محصولات تولیدی از استان زنجان باشد، ابراز کرد: ۳۰ درصد دیگر محصولات صادراتی استان زنجان شامل محصولات کشاورزی، شیلات، بوقلمون، نساجی، زیتون، سیب‌زمینی و ... است.

یگانه فرد با تأکید بر علاقه‌مندی اتاق زنجان به توسعه همکاری با اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان، تصریح کرد: می‌توان با ایجاد دفتر تجاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی استان زنجان در عمان در راستای توسعه مراودات تجاری با این کشور گام برداشت.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به افزایش همکاری‌ها از طریق ارتباط مستقیم با اتاق مشترک ایران و عمان و حضور در کمیسیون‌های تخصصی این اتاق، افزود: این مهم می‌تواند منجر به افزایش همکاری‌های مشترک و توسعه مراودات اقتصادی بین زنجان و عمان شود.

رئیس اتاق زنجان با تأکید بر اینکه تبادل آمار و اطلاعات تجاری بین اتاق زنجان و اتاق مشترک ایران و عمان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مراودات تجاری است، گفت: عمان یکی از کشورهای مهمی است که در نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان که از سوی استاندار زنجان نیز مصوب شده، دیده شده است.

در ادامه محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان نیز با بیان اینکه استان زنجان در تولید محصولات مختلفی چون زیتون، چاقو و صنایع‌دستی، فرش، شیلات، محصولات کشاورزی و مواد شوینده دارای ظرفیت‌های خوبی است، ابراز کرد: در حال حاضر 20 شرکت از استان زنجان با عمان مراودات تجاری دارند.

وی با اشاره اینکه اتاق مشترک ایران و عمان در بخش‌های مختلفی برنامه‌ریزی کرده تا صادرات محصولات مختلف به مقصد این کشور صورت گیرد، اظهار کرد: این اتاق مشترک در زمینه صادرات محصولات شیلات و معدنی و همچنین زیتون و روغن‌زیتون در تدارک توسعه مراودات تجاری است که می‌تواند از زمینه‌های همکاری با استان زنجان باشد.

موضوعات :
در همین رابطه