رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پورابراهیمی:

دولت برنامه 3 ساله خروج از رکود ارائه کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اولویت اصلی دولت در سال پایانی فعالیت خود را مقابله با رکود عنوان کرد و به دولت پیشنهاد کرد برنامه 3 ساله خروج از رکود را به جای برنامه ششم تقدیم مجلس کند.

06 شهریور 1395
کد خبر : 3539
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدرضا پورابراهیمی گفت: پیشنهاد ما در خصوص فعالیت اقتصادی دولت در سال پایانی این است که دولت برنامه ششم را پس بگیرد؛ چراکه این برنامه نه هدف گذاری درستی دارد، نه شاخص‌های مشخصی دارد و نه قابل اجرائی است و سازگاری در اهداف آن هم مشاهده نمی‌شود؛ بلکه یک کار تقریباً خارج از رویکرد کارشناسی انجام شده است.

وی افزود: دولت به جای برنامه ششم، برنامه 3 ساله خروج از رکود بدهد. در این صورت هرچه اختیارات و الزامات برای بهبود شرایط اقتصادی نیاز است را ما در اختیار دولت قرار می دهیم چراکه بهتر است ابتدا وضعیت کشور به یک ثبات نسبی برسد و بعد برنامه‌های پنج ساله توسعه‌مان را ادامه بدهیم.

این نماینده مجلس خروج از رکود را مهمترین اولویت دولت عنوان و تصریح کرد: دولت در سال پایانی فعالیت خود صدرصد نیاز به تغییر رویکرد در حوزه اقتصادی دارد چراکه در حال حاضر رویکرد دولت استمرار رویکرد گذشته است و تغییری ایجاد نشده است. در حالی که وضعیت ما در شاخص‌ها نامناسب است و باید مراقبت کنیم تا از این وضعیت بیرون بیائیم.

پور ابراهیمی ادامه داد: وقتی ارزیابی مولفه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف به ما علامت منفی می‌دهد نمی‌توان برای این اقتصاد برنامه توسعه در مفروض شرایط عادی نوشت. به طور مثال در برنامه ششم نرخ رشد 8 درصد دیده شده در حالی که اگر ما وضعیت نرخ رشد 4 درصد میانگین 50 سال گذشته را حفظ کنیم، کار بزرگی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران نیازمند یک اقدام ضربتی در حوزه خروج از رکود است گفت: دولت این موضوع را مبنای عمل قرار دهد، در این صورت هر اختیاری بخواهد به دولت می‌دهیم چراکه با رویکرد فعلی نمی‌توان مسیر را تعیین کرد.

موضوعات :
در همین رابطه