رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

غلامحسین شافعی در نشست ویدئوکنفرانس با علیرضا رزم‌حسینی

نتایج مثبت اقدامات وزارت صنعت به‌تدریج در بازار مشخص می‌شود

رئیس اتاق ایران در نشست ویدئوکنفرانس با وزیر، معاونان و روسای استانی صنعت، معدن و تجارت، ایجاد تحول در حوزه‌های صنعت و بازرگانی در دوره جدید وزارت این دستگاه را تائید و ابراز امیدواری کرد مسائل و دغدغه‌های فعالان اقتصادی که عمدتا در شورای گفت‌وگو نیز مطرح می‌شود نیز به‌تدریج رفع شود.

13 آذر 1399
کد خبر : 35600
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مجموعه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت سبب ایجاد تحول در حوزه‌های صنعت و بازرگانی شده است که نتایج مثبت آن به‌تدریج در اقتصاد و بازار کشور خود را نشان خواهد داد.

غلامحسین شافعی در نشست ویدئوکنفرانس با علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه، روسای سازمان‌های صمت استانی و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، افزود: با ورود وزیر جدید به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی می‌کردیم که تحولی مثبت در حوزه‌های صنعت و بازرگانی رخ دهد و هم‌اکنون شاهد تحقق آن هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت مشورت گرفتن از بخش خصوصی را دنبال کرده است، تصریح کرد: مشورت‌ها باید قبل از تصمیم سازی و تصمیم‌گیری انجام شود تا نتایج مطلوب‌تری به دست آید.

سیاست‌های تجاری کشور زیربنای مسائل تجارت خارجی است

شافعی با بیان اینکه سیاست‌های تجاری کشور زیربنای مسائل تجارت خارجی است، گفت: سیاست‌های تجاری، سیاست‌های ارزی را متعادل می‌کند و به نظر بنده سیاست‌های تجاری بر سیاست‌های ارزی اولویت دارد.

او همچنین هماهنگی میان سیاست‌های تجاری و سیاست‌های ارزی را اولویت امروز اقتصاد کشور در این شرایط حساس کنونی دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین با اشاره به ارائه مهم‌ترین نقطه نظرات بخش خصوصی در قالب مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: بسیاری از این مسائل و دغدغه‌ها با عزم و اراده وزیر محقق شده است و امیدواریم باقی مصوبات نیز با همین اراده به‌تدریج تحقق یابد.

در همین رابطه