رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

تفاهم‌نامه تکمیل 14 مدرسه نیمه‌تمام توسط اتاق کرمان امضا شد

در ادامه فعالیت‌های مدرسه‌سازی بخش خصوصی به محوریت اتاق کرمان، تفاهم‌نامه تکمیل 14 مدرسه نیمه‌تمام بین اتاق کرمان و روسای اداره‌های آموزش‌وپرورش برخی نقاط استان کرمان به امضا رسید.

16 آذر 1399
کد خبر : 35633
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان ورود به امر مدرسه‌سازی را بر اساس وظیفه و مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی و با هدف افزایش سرانه آموزشی استان عنوان کرد و گفت: کمبود فضای آموزشی در کرمان را در تمامی جلسات به‌عنوان یک نقیصه جدی استان مطرح می‌کنم که امیدواریم این تلاش‌ها و همکاری‌ها نتیجه خوبی را برای فرزندان این استان داشته باشد.

سیدمهدی طبیب زاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه تکمیل 14 مدرسه نیمه‌تمام بین اتاق کرمان و روسای اداره‌های آموزش‌وپرورش برخی نقاط این استان، افزود: در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گرفته که عملیات شروع مجدد آنها در کمترین زمان ممکن آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: از مدیران مجموعه آموزش‌وپرورش استان کرمان درخواست می‌شود مشکل مربوط به اخذ زمین و طی کردن مراحل زیاد با مسائل فراوان برای مدرسه‌سازی به‌عنوان دغدغه جدی خیرین را برطرف کنند تا انگیزه بیشتری برای ورود به این حوزه‌ها وجود داشته باشد.

رئیس اتاق کرمان با تأکید بر تلاش برای افزایش سرانه آموزشی اظهار کرد: در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق کرمان درخواست شد که از ساخت 200 مدرسه در کرمان حمایت شود تا در کنار 120 مدرسه‌ای که قرار است اتاق کرمان و موسسه خیریه مهر گیتی احداث کنند، بتواند سرانه فضای آموزشی را به میانگین کشور نزدیک کند.

طبیب زاده، یکی از دلایل وجود فضای کسب‌وکار نامناسب در استان را فقدان نیروی انسانی شایسته و متناسب با نیازهای توسعه استان عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی لازمه تکمیل حلقه توسعه استان است که در این زمینه باید مهارت‌ها را به دانش آموزان آموزش داد و پایه‌گذاری اساسی در این زمینه داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر کس فقط یک مهارت را داشته باشد شانس پیدا کردن شغل برای او 21 درصد افزایش می‌یابد اما متأسفانه نوعی مهارت گریزی در بین دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد که باید اهمیت مهارت‌آموزی، کارآفرینی، فعالیت گروهی و اخلاق تجاری در دروس دانش آموزان مطرح و جدی گرفته شود.

در ادامه عضو هیات رئیسه اتاق کرمان گفت: 14 مدرسه به علت کمبود منابع و سایر مسائل از سال‌های گذشته نیمه‌تمام باقی مانده‌اند که قرار شده اتاق کرمان آنها را تکمیل و تعدادی را در اسفندماه سال جاری و تعداد دیگری را تا تیرماه سال آینده تحویل آموزش‌وپرورش استان نماید.

آرش علوی، افزود: این مدارس در جیرفت، بافت، رابر، راین، زرند، ارزوئیه، شهداد و فاریاب با نام «کرمان دانا» تکمیل و در اختیار دانش آموزان مناطق مذکور قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به این امر مهم درخواست می‌شود تا در مناطق مختلف ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، مدیران و مردم پای‌کار باشند تا مشکلات احتمالی بر سر راه اجرای این پروژه‌ها برطرف شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت: به نیابت از همه فرهنگیان و اولیای دانش آموزان، از اقدام بسیار ارزشمند، جهادی، شهامت گونه، ایثارگرانه و بی‌نظیر اتاق کرمان قدردانی می‌کنم و معتقدم این اقدام و دلسوزی فعالان اقتصادی استان به الگوی ملی در کشور تبدیل می‌شود.

احمد اسکندری ‌نسب، با اشاره به اینکه توسعه هر کشور مستلزم توسعه‌یافتگی هر انسان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محل آموزش هر انسان در مدرسه و کلاس درس است، فضای آموزشی مناسب به سیستم آموزش ما منزلت و ارزش می‌بخشد و دانش آموزان با احساس شعف و نشاط بیشتری آن را می‌پذیرند.

او افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید، کرمان با 311 پروژه نیمه‌تمام در رتبه 27 کشور قرار داشت اما در پایان این دولت قطعاً کارنامه قابل قبولی را ارائه خواهد داد زیرا 304 پروژه جدید در استان توسط خیرین و فعالان اقتصادی آغاز شده که تا پایان فعالیت دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

اسکندری نسب، در ادامه با تأکید بر احداث مجتمع‌های آموزشی از پیش‌دبستانی تا پایان دبیرستان، برای جلوگیری از هدر رفتن منابع و تحصیل آسان‌تر دانش آموزان، افزود: مکان‌یابی مدارس با چشم‌انداز حداقل 50 ساله بسیار مهم است و تمرکز بر احداث مدارس در مکان‌هایی با تمرکز جمعیت و به‌صورت مجتمعی است.

او به روسای اداره‌های آموزش‌وپرورش سطح استان تأکید کرد: قبل از ورود خیران و فعالان اقتصادی به مدرسه‌سازی باید همه مسائل ازنظر قانونی حل‌وفصل شده باشد تا خیران دلسرد و بی‌انگیزه نشوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان نیز در این نشست گفت: گمان نمی‌کردیم روند احداث مدارس توسط اتاق کرمان با این سرعت و کیفیت اجرایی شود و خوشبختانه توانسته‌ایم در سال جاری سرانه فضای آموزشی استان را از 4.92 به 5.03 مترمربع برسانیم.

سید محمد واعظی نژاد، با اشاره به اینکه اتاق کرمان بدون نگاه قومی و قبیله‌ای به بحث مدرسه‌سازی ورود کرده است، افزود: با همت اتاق کرمان و فعالان اقتصادی دلسوز با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از میانگین سرانه فضای آموزشی کشور عبور خواهیم کرد.

او ادامه داد: از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 220 میلیارد تومان جذب منابع از خیرین داشتیم که شاید این رقم در سازمان نوسازی مدارس کشور باورنکردنی باشد همچنین در طرح‌های مشارکتی رتبه‌های برتر را داشته‌ایم که به‌عنوان‌مثال در طرح «آجر به آجر» با 15 هزار نفر شرکت‌کننده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادیم.

گفتنی است اتاق کرمان پیش‌ازاین دو مدرسه در روستای هشمر بخش ثلاث باباجانی کرمانشاه و روستای کنارک سیستان و بلوچستان احداث کرده و کلنگ احداث دو مدرسه از 100 مدرسه تفاهم شده نیز به زمین زده شده است.

موضوعات :
در همین رابطه