رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

وزیر نیرو خبر داد

سرمایه‌گذاری ۶.۷ میلیارد یورویی بخش خصوصی در طرح‌های آب و برق

وزیر نیرو از جذب ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو منابع ارزی و ۵۹ هزار میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های آب و برق خبر داد.

18 آذر 1399
کد خبر : 35695
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر نیرو از جذب ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو منابع ارزی و ۵۹ هزار میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های آب و برق خبر داد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در مراسم افتتاح طرح‌های آب‌رسانی به روستاها در سه استان تهران، گلستان و ایلام گفت: امروز توانسته‌ایم در تجهیزات منابع مالی تنوع ایجاد کنیم و با افتخار اعلام می‌کنیم درصد بالایی از سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های وزارت نیرو از منابع غیردولتی نظیر فاینانس خارجی، وام داخلی، مشارکت فعال بخش خصوصی، منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی از محل پرداخت قبوض آب و برق توسط مصرف‌کنندگان تأمین شده است.

وی با بیان این‌که ما موفق شدیم علاوه بر منابع دولتی مبلغ قابل توجهی از منابع بخش خصوصی را به سمت اجرای طرح‌های آب و برق جذب کنیم، افزود: تاکنون ۱۵۴ طرح اجرایی شده، که امروز شاهد بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی در استان‌های گلستان، تهران و ایلام با سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد تومانی هستیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که در این طرح‌ها به ۹۰ روستا آب‌رسانی می‌شود، ادامه داد: جمعیتی بیش از یک‌صد هزار نفر از روستاییان ما در این سه استان از دسترسی به آب سالم و پایدار برای مصارف شرب و بهداشت برخوردار می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان این‌که تاکنون ۵۳۸ روستا به آب سالم وصل شده‌اند، اظهار داشت: در آینده هزار و ۱۰۰ روستای دیگر به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شوند.

در همین رابطه