رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پایگاه خبری اتاق ایران خبر می‌دهد

فردا نشست تخصصی اقتصاد سبز و بخش خصوصی برگزار می‌شود

بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران نشان می‌دهد توسعه اقتصادی برای کاهش فقر ضروری است اما کافی نیست.

07 شهریور 1395
کد خبر : 3588
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فردا دوشنبه هشتم شهریور نشست تخصصی اقتصاد سبز و بخش خصوصی از ساعت 9 تا 13 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران نشان می‌دهد بخش خصوصی نقشی کلیدی در محیط‌زیست و اقتصاد سبز ایفا می‌کند. اقتصاد سبز در حقیقت اقتصاد آینده است و بدون بخش خصوصی امکان توسعه آن وجود ندارد. اقتصاد سبز می‌تواند به توسعه پایدار کمک کند. در این بین دولت‌ها نیز باید نقش حمایت‌گری را ایفا کنند و به توسعه اقتصاد سبز کمک کنند.

توسعه اقتصادی باید پایدار باشد

توسعه اقتصادی برای کاهش فقر ضروری است اما کافی نیست. رشد اقتصادی اغلب منجر به افزایش مصرف منابع طبیعی می‌شود. این مسئله بدون شک روی محیط‌زیست و مسائل آب‌وهوایی تأثیر می‌گذارد. تولید و مصرف ناپایدار شالوده محیط‌زیست را به خطر انداخته و به همین خاطر جوامع تلاش دارند با آن مقابله کنند. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران نشان می‌دهد اقتصاد یکی از موثرترین راه‌های دستیابی به رشد اقتصادی پایدار است. این مسئله چالشی است تمامی کشورهای توسعه‌یافته جهان نیز با آن روبه‌رو هستند.

در همین راستا کمیسیون آب، محیط‌زیست و اقتصاد سبز اتاق ایران نشست تخصصی اقتصاد سبز و بخش خصوصی را ترتیب داده‌است. دکتر مکنون نایب رئیس کمیته ملی توسعه پایدار، دکتر میرشجاعیان معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دکتر منصور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله سخنرانان این نشست خواهند بود. نشست روز دوشنبه 8شهریور ساعت 9 تا 13 در طبقه هشتم اتاق ایران برگزار خواهد شد. پوستر این نشست را ببینید:

در همین رابطه