رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

هانی فیصلی خبر داد

اعلام آمادگی اتاق خرمشهر برای همکاری با قرارگاه شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا

هانی فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر در دیدار با مدیران و مسئولان کمیته پشتیبانی قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان خرمشهر، از آمادگی این اتاق برای هرگونه همکاری در مبارزه با کرونا خبر داد.

29 آذر 1399
کد خبر : 35881
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق خرمشهر آمادگی این اتاق جهت هرگونه همکاری با قرارگاه شهید سلیمانی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا را اعلام کرد.

هانی فیصلی در نشستی با مدیران و مسئولان کمیته پشتیبانی قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان خرمشهر، افزود: اتاق خرمشهر با همراهی و پشتیبانی اعضا و اتاق ایران، از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا با اقدامات مختلفی به مبارزه با این اپیدمی و مساعدت شهروندان در مقابله با ویروس کووید ۱۹ پرداخته است.

فیصلی با اشاره به اهدای شش دستگاه ونیتلاتور، هزاران دست گان و ماسک، هزاران لیتر مواد و محلول ضدعفونی و بن‌های هدیه به سربازان سلامت، تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته مبلغی بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال جهت تأمین تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی منطقه و ضدعفونی اماکن تجاری و معابر عمومی، با کمک، یاری و همت اتاق ایران و اعضای اتاق خرمشهر جمع‌آوری و تخصیص داده شد که در مراحل متعدد به دستگاه‌های مختلف اهدا شد.

او ضمن اعلام کمک‌های صورت گرفته از سوی اتاق خرمشهر به‌عنوان وظیفه انسانی و دینی افزود: تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی صورت گرفته و در ادامه خدمات قبلی، آمادگی خویش جهت همراهی و همکاری با قرارگاه شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان متولی مبارزه با اپیدمی بیماری کرونا را اعلام می‌کنیم.

فیصلی اظهار کرد: اقدامات مختلف و متنوعی از سوی اشخاص و دستگاه‌های مختلف در مبارزه با شیوع بیماری صورت گرفته که شاید به دلیل نبود هدف و سازمان‌یافتگی مناسب اثربخشی کافی را نداشته‌اند. امیدواریم با فعالیت قرارگاه شهید سلیمانی و هدف‌گذاری لازم از سوی آن، شاهد سازمان یافتن این فعالیت‌ها و تأثیرپذیری بیشتر آنها باشیم.

راه‌اندازی بخش ICU2 با همت اتاق خرمشهر

مدیران و مسئولان کمیته پشتیبانی قرارگاه شهید سلیمانی در خرمشهر نیز در این نشست اهداف و روند فعالیت این قرارگاه را تبیین کردند.

تمی، مسئول کمیته پشتیبانی قرارگاه شهید سلیمانی خرمشهر با اشاره به کمک‌های اتاق خرمشهر در دوران مبارزه با بیماری کرونا گفت: اهدای شش دستگاه ونتیلاتور از سوی اتاق خرمشهر سبب راه‌اندازی بخش ICU2 در منطقه شده و دستگاه‌ها و تجهیزات اهدائی از سوی این اتاق، به‌صورت مستقیم، در روند بهبود و تداوم حیات بیماران زیادی از منطقه، نقش مهمی را ایفا کرد.

تمی ادامه داد: شهرستان خرمشهر به‌عنوان یکی از اولین شهرهای منطقه خاورمیانه روند ثبت «شهر سالم» را در پیش گرفته است که امیدواریم با این اقدام و همچنین همراهی و مراقبت‌های شهروندان، فعالان و مدیران مختلف سطح منطقه، در وهله اول شرایط پایداری در منطقه را حاکم کرده تا ضمن حفظ وضعیت زرد، با گام‌های اساسی به‌سوی برچیدن بیماری از شهرستان و نیل به منطقه سفید و عاری از بیماری پیش برویم.

او در پایان عنوان کرد: با شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفولانزا در منطقه، مراقبت‌ها و اقدامات پیشگیرانه بیش‌ازپیش باید موردتوجه شهروندان قرار گیرد، تا با ایستادگی و مقاومت شهروندان و با رعایت اصول و نکات بهداشتی، بهار سفیدی را پیش روی خویش داشته باشیم.

معاون درمانی این کمیته نیز گفت: قرارگاه شهید سلیمانی به‌منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به‌صورت محله محور و با بررسی خانه به خانه شهروندان، فعالیت خود را در منطقه آغاز کرده است.

خانم حمید ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار بیمار خاص در شهرستان خرمشهر شناسایی شده‌اند که لزوم حمایت و مراقبت افزون‌تر برای این عزیزان با ارائه آموزش‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

موضوعات :
در همین رابطه