رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

مواد اولیه و تجهیزات تولیدی؛ بیش‌ترین اقلام وارداتی به تهران

بر اساس اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از 25 آذر 97 تاکنون بیش‌ترین کالای وارد شده به تهران، مواد اولیه و تجهیزات تولیدی بوده است.

30 آذر 1399
کد خبر : 35938
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: تاکنون نزدیک به ۷۴ درصد پرونده‌های ثبت سفارش این استان تأیید شده و بیش‌ترین کالاهای وارد شده نیز شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، کالاهای اساسی و اولویت دار، تجهیزات و ماشین‌آلات واحدهای صنعتی بوده است.

یداله صادقی اظهار کرد: از ۲۵ آذرماه سال ۱۳۹۷ تاکنون بالغ بر ۱۴۹ هزار پرونده ثبت سفارش به کارتابل سازمان صنعت، معدن و  تجارت استان تهران وارد شده که از این تعداد بالغ بر ۱۱۰ هزار فقره تأیید و ۳۶ هزار فقره رد شده و مابقی درحال بررسی و اعلام نظر کارشناسی است.

وی همچنین ارزش ثبت سفارش‌های تأیید شده را بالغ بر ۲۸ میلیارد یورو اعلام کرد و گفت که بیش‌ترین کالاهای وارد شده شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، کالاهای اساسی و اولویت دار و تجهیزات و ماشین‌آلات واحدهای صنعتی بوده است.

به گفته این مقام مسئول ۷۰ درصد ثبت سفارش‌های کل کشور در استان تهران ثبت می‌شود.

صادقی در پایان با اشاره به ثبت تمامی فرایندهای حوزه بازرگانی در سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت تصریح کرد: سامانه جامع تجارت با هدف ایجاد سامانه واحد برای بازرگانان در حوزه تجارت خارجی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت داخلی طراحی شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با اجرای این روند علاوه بر مدیریت زنجیره تولید و تأمین کالا در کشور، موجب کاهش پدیده قاچاق نیز شود.

موضوعات :
در همین رابطه