رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

عملیات احداث سومین و چهارمین مدارس خیریه اتاق کرمان آغاز شد

عملیات احداث سومین و چهارمین مدارس خیریه اتاق کرمان با عنوان «کرمان دانا» در شهرک صنعتی این شهر و با حضور رئیس اتاق کرمان، معاون وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمان آغاز شد.

10 دی 1399
کد خبر : 36131
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در راستای برنامه بخش خصوصی و اتاق کرمان برای ساخت مدارس خیریه در مناطق محروم استان کرمان، عملیات احداث سومین و چهارمین مدارس خیریه اتاق کرمان آغاز شد که بر اساس آن قرار است دو مدرسه 12 کلاسه در مجموع 24 کلاس درس در فضایی به مساحت 11 هزار مترمربع و با زیربنایی حدود هزار و 300 مترمربع احداث شود تا نیاز فضای آموزشی منطقه را پوشش دهد.

طبق اعلام اتاق کرمان، 12 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای احداث این دو مدرسه برآورد شده که با مشارکت 30 درصدی شرکت توسعه و عمران کرمان به مدیرعاملی علی مهرپور لایقی، به عنوان خیر مدرسه ساز و 70 درصدی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان تامین خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان آئین کلنگ‌زنی این مدرسه گفت: انتخاب شهرک صنعتی کرمان برای احداث مدرسه به پیشنهاد "یدالله موحد" رئیس کل دادگستری کرمان و به دلیل آسیب پذیر بودن منطقه و کمک به وضعیت اجتماعی آن بوده است و ایشان در رفع مشکلات مربوط به احداث این مدرسه کمک بسیاری کردند.

سیدمهدی طبیب زاده، افزود: در کنار هم قرار گرفتن عناوینی مانند استان زرخیز کرمان و کمبود سرانه فضای آموزشی و پائین بودن سطح سواد استان از متوسط کشور، با یکدیگر همخوانی ندارد و باید مسائل مربوط به مدرسه سازی در کرمان برطرف شود.

او با اشاره به اینکه اتاق کرمان با مشارکت موسسه خیریه مهرگیتی متعهد شده 120 مدرسه را در استان احداث کند، ادامه داد: برای ایجاد نهضت مدرسه سازی در کرمان باید روند واگذاری زمین تسهیل شود. طبیب زاده، اظهار کرد: عملیات احداث دو مدرسه به نام سرداران شهید سلیمانی و پورجعفری در شهرک مطهری و الغدیر کرمان آغاز شده که تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که اتاق کرمان آمادگی لازم برای تکمیل این مدارس تا مهرماه سال آینده را دارد.

رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در سطح کشور مدرسه های بسیاری را ساخته که امر پسندیده ای است اما این انتظار وجود دارد که در کرمان نیز چنین تلاشی صورت پذیرد تا بتوان بخشی از کمبود فضای آموزشی را جبران کرد.

در ادامه استاندار کرمان نیز تهیه اطلس مکان یابی را به عنوان ضرورت احداث مدرسه در استان ضروری دانست و گفت: باید با اولویت نیاز هر منطقه به فضای آموزشی، مناطق به خیرین مدرسه ساز معرفی شوند.

علی زینی وند، با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت های فوق العاده و افراد متمول و متمکن است، افزود: باید خیرین بومی را ساماندهی کرد و ما هم در کنار بخش خصوصی هستیم. وی از اتاق کرمان و فعالان اقتصادی به دلیل مشارکت در مدرسه سازی قدردانی و اظهار کرد: ساماندهی منطقه حاشیه نشین شهرک صنعتی جزء اهداف ماست و احداث مدرسه باعث ساماندهی این منطقه می شود.

در ادامه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان بیان کرد: احداث مدرسه در شهرک صنعتی توجیه جمعیتی دارد، زیرا در این منطقه تنها یک مدرسه با جمعیت 400 دانش آموز به صورت دو شیفت فعال است.

سیدمحمد واعظی نژاد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین اعتبار سهم ما برای احداث این مدرسه، مدرسه شهرک صنعتی تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد. وی ادامه داد: اتاق کرمان از 720 کلاس درس متعهد شده، تاکنون 401 کلاس را  تعیین تکلیف کرده و امیدواریم سایر تعهدات دولت و بخش خصوصی شامل هزار کلاس درس نیز تا پایان سال تحصیلی جاری را به استان تحویل دهیم.

گفتنی است تاکنون عملیات احداث دو مدرسه در شرف آباد کرمان و در شهر بم و همچنین تکمیل مدارسی در علی آباد جیرفت، فاریاب، روح آباد زرند، بلوک جیرفت، ریگان، رابر و مسکن مهر زرند آغاز شده است.     

موضوعات :
در همین رابطه