رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیش از 12 هزار مصوبه برای رفع نقص قوانین موجود داشته است

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان در نشست خبری هیات رئیسه اتاق اصفهان و تشکل‌های اقتصادی عضو شورای گفت‌وگوی این استان، هدف اصلی تشکیل شورای گفت‌وگو و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را بهبود شاخص کسب‌وکار و رفع مشکلات فعالان اقتصادی دانست و گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون بیش از 12 هزار مصوبه که نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی کار خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند و حتی کوچک‌ترین مسائل نیز باید به ستاد تسهیل یا شورا گفت‌وگو ارجاع داده ‌شود.

14 دی 1399
کد خبر : 36209
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست خبری هیات رئیسه اتاق اصفهان و تشکل‌های اقتصادی عضو شورای گفت‌وگوی این استان با اصحاب رسانه برگزار شد. مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان با اشاره به اینکه دلیل برگزاری این نشست، تشریح سازوکار شورای گفت‌وگوی استان است، گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌موجب قانون فعالیت خود را با حضور استانداران، روسای اتاق‌های بازرگانی، تعاون، اصناف و همچنین مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و منتخبان تشکل‌ها آغاز کرد و هدف مهم از تشکیل این شورا بهبود شاخص کسب‌وکار و رفع مشکلات فعالان اقتصادی است.

گلشیرازی با بیان اینکه در 21 ماه گذشته، 350 مصوبه با هدف احصا مشکلات بخش خصوصی به تصویب این شورا رسیده است، ادامه داد: اکثر مشکلات و موضوعات ابتدا در کمیته‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و سپس نتیجه کار در صحن شورا مطرح می‌شود.

او با بیان این نکته که در دوره جدید اتاق، شاهد حضور صددرصدی اعضا در جلسات بوده‌ایم، افزود: دادستان، رئیس‌کل دادگستری، استاندار، نمایندگان مجلس، شهردار مرکز، روسای اتاق‌ها، روسای دستگاه‌های دولتی و فعالین اقتصادی همگی در این جلسات حضور مستمر دارند که در طول تاریخ اتاق این میزان از مشارکت بی‌نظیر است.

گلشیرازی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌ها در اتاق اصفهان، اظهار کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که کمتر از 20 درصد از فعالان اقتصادی که ذی‌نفعان تشکیل مجامعی نظیر ستاد تسهیل، شورای گفت‌وگو و کمیته حمایت قضایی هستند، از ظرفیت این سه نهاد باخبرند و در همین راستا برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند فعالان اقتصادی را با حقوقشان بیشتر آشنا کند.

او تأکید کرد: برای خدمت بهتر در شرایط جنگ اقتصادی لازم است فعال اقتصادی به‌خوبی با ظرفیت‌هایی که قانون‌گذار برایش در نظر گرفته است آشنایی داشته باشد و لازم است اصحاب رسانه نیز همراهی کنند تا ظرفیت‌های این نهادها به اطلاع فعالان اقتصادی برسد.

گلشیرازی ضمن بیان این نکته که تعداد مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیش از 12 هزار مصوبه بوده است، تصریح کرد: این عدد دو پیام دارد، اول اینکه چرا دستگاه‌های اجرایی کار خود را به‌خوبی انجام نداده و موضوع به ستاد تسهیل یا شورا گفت‌وگو ارجاع داده می‌شود، دیگر اینکه این‌گونه نهادها تشکیل شده‌اند تا نقص انبوه قوانین و مقررات را برطرف کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: شورای گفت‌وگو به‌عنوان نهاد مادر ایفای نقش می‌کند، مصوبات کمیته حمایت قضایی، عیناً در شورا قرائت می‌شود و ستاد تسهیل به‌صورت مسئله محور موضوعات را بررسی می‌کند تا شاخص کسب‌وکار ارتقا پیدا کند.

مسعود اضافه کرد: مدیران و مسئولان استان اصفهان تلاش بسیار زیادی را انجام می‌دهند و لازم است اثربخشی این تلاش‌ها بر شاخص کسب‌وکار نیز ارزیابی شود.

او با اشاره به این نکته که در اتاق نهم، شاخص کسب‌وکار که دارای شیبی نزولی بود کنترل شده و با شیب آرام در جهت مثبت در حال حرکت است، ابراز امیدواری کرد که بتوان با گفتمان مبتنی بر خرد، نتیجه را بهبود داد.

گلشیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌پذیر بودن استان اصفهان در مقابل پاندمی کرونا، گفت: شورای گفت‌وگو با تشکیل ستاد مرکزی احیای گردشگری که در ذیل این شورا فعالیت می‌کند، یک نهاد فرا دستگاهی را مصوب کرد و مثلث گردشگری سه استان اصفهان، یزد و فارس تشکیل شد تا امورات را به‌طورجدی پیگیری کند.

رئیس اتاق اصفهان همچنین با اشاره به این نکته که استان اصفهان رتبه اول را در رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات داشته است، این مسئله را ناشی از خوش‌حساب بودن فعالان اقتصادی استان دانست.

او در پایان صحبت‌هایش از کسب رتبه اول توسط شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد و گفت: این شورا با کسب 98.5 درصدی امتیازات بهترین عملکرد را در بین شوراهای گفت‌وگوی استان‌ها داشته که نشان‌دهنده همدلی و تعامل در بین اعضا است.

موضوعات :
در همین رابطه