رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران

زیرساخت‌های الکترونیکی تاب‌آوری اقتصادها در دوران کرونا را بالا بردند

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران با بیان اینکه کشورهایی که در شرایط پاندمی از زیرساخت‌های دولت الکترونیک قوی تری برخوردار بودند، توانستند تاب‌آوری بالایی داشته باشند، گفت: اولین نمایشگاه مجازی ایران از 5 اسفند به مدت 15 روز برگزار می‌شود.

24 دی 1399
کد خبر : 36430
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران در نشست خبری اولین نمایشگاه مجازی با بیان اینکه ذات فناوری اطلاعات ارائه خدمات به بخش‌های دیگر است، تصریح کرد: اکنون کشورهایی از نظر اقتصادی پیشرفته محسوب می شوند که از فناوری برای توسعه اقتصادی استفاده کرده اند.

محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران تصریح کرد: با توجه به پاندمی ویروس کرونا در دنیا رفتار اجتماعی و فرهنگی تغییر کرده تا آنجا که در این دوران، شاهد فروش چندبرابری شرکت آمازون بودیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه در عصر کنونی، حوزه فضای مجازی نشان می‌دهد که یک کشور چقدر تاب‌آوری دارد، گفت: کشورهایی که در شرایط پاندمی از زیرساخت‌های دولت الکترونیک قوی تری برخوردار بودند، توانستند سیستم دورکاری را به بهترین شکل اجرا کنند؛ در حالی که ما دچار دشواری هایی در این زمینه بودیم.

طلایی با اشاره به اینکه با ایجاد کنفرانس ها و رویدادهایی با کشورهای دیگر در تلاش بودیم تا جای خالی نمایشگاه های فیزیکی را پر کنیم، اظهار کرد: فناوری اطلاعات باعث گسترش بازار، افزایش بهره وری، اطلاع رسانی و تبلیغات می شود و اقتصاد امروز دنیا با توجه به زیانی که از کویید 19 دیده است دچار تغییر و تحولاتی در حوزه دیجیتال و ابزارهای دیجال شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی برای معرفی خود در بازارهای داخلی و خارجی پلتفرمی را با عنوان نمایشگاه مجازی ایران با حضور تمام فعالان اقتصادی در تمام بخش ها راه اندازی کردیم.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران گفت: این نمایشگاه از تاریخ 5 الی 20 اسفند ماه با عنوان نخستین نمایشگاه مجازی ایران با حمایت اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران، سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد، تشکل ها و اتاق های مشترک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده بر اثر تحریم ها برای تجارت خارجی کشور، گفت: تجار و بازرگانان برای معرفی محصولات و خدمات خود با هزینه بسیار پایین می توانند در این نمایشگاه ها حضور داشته باشند.

طلایی تشریح کرد: در این نمایشگاه مشکل برگزاری رویدادها مرتفع خواهد شد و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به مدت 15 روز می توانند از این نمایشگاه در طول 24 ساعت بازدید به عمل آورند.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: این نمایشگاه برای غرفه داران و مشارکت کنندگان ایرانی است و در دوره های بعد از کشورهای دیگر نیز درخواست خواهیم داشت.

وی افزود: پلتفرم این نمایشگاه با مطالعه نمایشگاه های مجازی روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی و علی بابا چین بررسی و به دو زبان فارسی و انگلیسی پیاده سازی شده است.

طلایی درباره زمان ثبت نام شرکت کنندگان نیز اظهار کرد: ثبت نام از یک هفته گذشته آغاز شده و تا 5 روز قبل از برگزاری نمایشگاه برای غرفه آرایی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم کار بسیار بالا است، تاکید کرد: در مجموع علاوه بر فرهنگ سازی باید به نوعی آموزش هایی برای نحوه غرفه آرایی به فعالان اقتصادی داده شود.

به گفته طلایی، در سالهای گذشته تغییراتی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته است که بخش خصوصی جلوتر از دولت در فناوری حرکت کرده است.

وی تشریح کرد: در صورتی که عرفه داران یا افراد بخواهند در فضای نمایشگاهی مباحص آموزشی برگزار کنند، فضای وبینار و رونمایی از محصولات در پلتفرم نمایشگاه وجود دارد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران گفت: هزینه های حضور شرکت ها در این نمایشگاه در 3 پکیج 3 میلیون تومانی، 4.5 میلیون تومانی و 6 میلیون تومانی با توجه به امکاناتی که در خدمات آنها قرار می گیرد در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان مورد تایید تا 70 درصد تخفیف خواهند داشت، عنوان کرد: در راستای حمایت از تشکل ها  برای اعضای اتاق ایران 15 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که در صورت عضویت در تشکل ها می توانند 15 درصد تخفیف دیگر هم دریافت کنند.

طلایی همچنین بر ادامه فعالیت این نمایشگاه تا 2 ماه پس از تاریخ پایان تاکید کرد و گفت: شرکت ها در این دوماه امکان به روز کردن اطلاعات خود را دارند. لازم به ذکر است که پس از پایان هر روز اطلاعات کامل بازدیدکنندگان آنالیز شده و در اختیار غرفه داران قرار می گیرد.

در همین رابطه