رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد خبر داد

هیاتی تجاری خراسان شمالی به ارمنستان اعزام می‌شود

رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: با توجه به قطع روابط تجاری ارمنستان با ترکیه به‌زودی یک هیات تجاری از استان خراسان شمالی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه به این کشور سفر خواهد کرد.

05 بهمن 1399
کد خبر : 36584
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت ایجاد شده برای توسعه مناسبات تجاری با ارمنستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌زودی هیاتی متشکل از بخش خصوصی استان جهت پیشبرد اهداف تجاری و بررسی بازارها و نیازهای ارمنستان به این کشور سفر خواهند کرد.

سعید پورآبادی شرایط تجارت و ارسال محصولات تولیدی استان به ارمنستان را فراهم دانست و ادامه داد: ارمنستان مسیر دسترسی ایران به اتحادیه اوراسیاست و برای تقویت صنایع استان و ورود به بازارهای جهانی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با ارمنستان ضروری است.

پورآبادی تصریح کرد: اتاق بجنورد با همراهی استاندار خراسان شمالی در راستای ایجاد همکاری‌های مشترک و بازاریابی محصولات تولیدی استان در ارمنستان اقداماتی را از طریق اتاق مشترک ایران و ارمنستان و همچنین سفارت ارمنستان در ایران پیگیری‌ها کرده است که اعزام هیات تجاری به این کشور می‌تواند اولین قدم برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری استان با این کشور باشد.

گفتنی است وزارت اقتصاد ارمنستان پیش‌ازاین ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه‌ای به این کشور اعلام کرده بود؛ این ممنوعیت در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ اتخاذ شد و از اول ژانویه ۲۰۲۱ وارد مرحله اجرایی شده است.

ایروان گفته است که این ممنوعیت باعث افزایش قیمت کالاها در این کشور نخواهد شد و ارمنستان قادر است کمبود کالاهای ساخت ترکیه را از کشورهایی مثل ایران، بلاروس، روسیه و چین جبران کند.

موضوعات :
در همین رابطه