رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سعید پورآبادی در جلسه شورای گفت‌وگوی خراسان شمالی

روند طولانی ثبت شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری باید آسان‌سازی شود

رییس اتاق بجنورد ضمن انتقاد از روند طولانی ثبت شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری در استان خراسان شمالی، بر لزوم آسان‌سازی ارایه خدمات توسط کارکنان ادارات دولتی و عمومی تاکید کرد.

12 بهمن 1399
کد خبر : 36662
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رییس اتاق بجنورد از روند طولانی ثبت شرکت ها و سرمایه‌گذاری در استان خراسان شمالی انتقاد کرد و گفت: ارایه خدمات توسط کارکنان ادارات باید آسان سازی شود.

سعید پورآبادی درجلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی افزود: بعضا متقاضیان ثبت شرکت ها در موارد کم اهمیت دچار مشکل می شوند که روند کارها بسیار طولانی خواهد شد بنابراین نیازمند است هرچه زودتر نحوه فرایند تسهیل سازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز بر آسان سازی امور برای فعالیت تولید کنندگان و سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: قوه قضاییه نیز برای این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی تلاش می کند تا مشکلات این بخش کاسته شود.

سیدجواد ایلالی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید و اشتغال افزود: طولانی بودن روند امور همیشه مورد انتقاد مردم است.

 دکتر محمود قنبری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز  اظهار داشت: این فرایندهای دست‌وپاگیر در دستگاه ها و سازمان ها به دغدغه ای تبدیل شده است که باید آسان تر شود تا بخش خصوصی از فعالیت در این حوزه دلزده نشود.

وی افزود: فرایند ثبت شرکت‌ها و حتی تغییر نام آن طولانی و خسته‌کننده است که ضروری است روند کار برای بخش خصوصی آسان‌سازی شود.

وی اضافه کرد: این فرایندهای دست‌وپاگیر در دستگاه ها و سازمان ها به دغدغه ای تبدیل شده است که باید آسان تر شود تا بخش خصوصی از فعالیت در این حوزه دلزده نشود.

وی با بیان اینکه پاسخ بخش خصوصی در ادارات و سازمان های مربوطه باید به سرعت داده شود،  افزود: نباید به بهانه رعایت قوانین و مقررات متقاضیان را معطل کرد بلکه اگر در مدارک آنان کمبودی وجود دارد در همان مرحله اول به آنان یادآوری کرد.

 قنبری افزود: روند طولانی و سخت ثبت شرکت ها حتی باعث شده که متقاضیان بعضا به اجبار به واسطه ها و دلالان روی بیاورند که این امر هزینه آنان را بالا می برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: بخش خصوصی نیز باید در این حوزه اطلاعات لازم را کسب کند و از اطلاعات مشاوران و وکلای مجرب بهره مند شود.

قنبری از اداره ثبت اسناد و سایر سازمان های مربوط خواست تا اطلاعات و داده ها را در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان قرار دهند و افزود: روند کند فعالیت بانک ها نیز در ارایه تسهیلات جای انتقاد دارد و این امر نیز موجب خستگی بخش خصوصی شده است.

موضوعات :
در همین رابطه