رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در یکصدودومین نشست شورای گفت‌وگو انجام شد

تقدیر از 5 شورای گفت‌وگوی استانی برگزیده در 6 ماه نخست سال 99

حسین سلاح ورزی قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو، معتقد است در حال حاضر مهم‌ترین چالشی که در این حوزه مطرح است، اجرایی نشدن مصوبات شوراهای گفت‌وگوست.

سارا ترابی

خبرنگار
13 بهمن 1399
کد خبر : 36778
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یکصدودومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به تقدیر از شوراهای استانی برگزیده بر اساس ارزیابی عملکرد 6 ماهه نخست سال 99 توسط دبیرخانه شورا اختصاص داشت. در این راستا استان‌های اصفهان و خوزستان رتبه اول مشترک، خراسان رضوی و کرمان رتبه دوم مشترک و بوشهر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو با اشاره به تقدیر از شوراهای استانی برگزیده بر اساس ارزیابی عملکرد 6 ماهه سال 99 تأکید کرد: ارزیابی عملکرد شوراهای استانی از جمله اقداماتی است که می‌تواند به ارتقای سطح فعالیت شوراها کمک کند. خوشبختانه با توجه به اهتمام جدی وزارت کشور نسبت به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی استانی، شاهد بهبود روند فعالیت این نهاد در استان‌ها هستیم.

حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران و قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید ارزیابی و پایش عملکرد شوراهای گفت‌وگوی استانی در شهریور سال جاری، تأکید کرد: از آنجا که تقویت شوراهای استانی به رفع مسائل و چالش‌های منطقه‌ای کمک می‌کند، ضرورت دارد عملکرد آنها با توجه به شاخص‌های کمی و کیفی تعریف شده به صورت مداوم، ارزیابی شود.

بر اساس اظهارات او، در حال حاضر یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد استانداران که توسط وزارت کشور ارزیابی می‌شود، روند و چگونگی برگزاری نشست شوراهای استانی است. وی ادامه داد: بدین ترتیب از همان ابتدا که موضوع تعریف مکانیزم ارزیابی برای عملکرد شوراهای استانی مطرح شد، این کار با همکاری وزارت کشور صورت گرفت. در حال حاضر نیز این ارزیابی‌ها با همراهی وزارت کشور انجام می‌شود و گزارش عملکرد استانداران در شورای گفت‌وگوی استان در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد.

نایب‌رئیس اتاق ایران در ادامه با بیان این مطلب که به کمک این ارزیابی‌ها می‌توان، چالش‌ها و نواقص موجود در روند کار را نیز شناسایی و برطرف کرد، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین چالشی که در این حوزه مطرح است، اجرایی نشدن مصوبات شوراهاست؛ بی‌توجهی به این بخش موجب می‌شود تا کارآیی و بهره‌وری لازم از اقدامات کارشناسی که در قالب این شوراها صورت می‌گیرد، محقق نشود.

بر اساس ارزیابی عملکرد 6 ماهه سال 99 به ترتیب استان‌های اصفهان و خوزستان رتبه اول مشترک، خراسان رضوی و کرمان رتبه دوم مشترک و بوشهر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند و در این نشست با حضور اعضای شورای گفت‌وگو از استانداران و روسای هر کدام از این اتاق‌ها تقدیر شد.

به گفته قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو، در پایان نشست با نظر وزیر اقتصاد مقرر شد، استانداری اصفهان روی موضوع تداخل و موازی کاری‌هایی که بین وظایف شورای گفت‌وگو و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وجود دارد، مطالعات لازم را انجام داده و گزارش آن را در اختیار دبیرخانه شورای گفت‌وگو قرار دهد.

در همین رابطه