رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرج در شورای گفت‌وگوی استان البرز

شیوه قطع برق واحدهای تولیدی استان البرز بازنگری و اصلاح شود

رئیس اتاق کرج با اشاره به تاثیر قطعی غیرمترقبه برق بر خطوط تولید و خرابی مواد اولیه صنایح و تولیدکنندگان، اصلاح شیوه برق صنایع و واحدهای تولیدی را خواستار شد.

16 بهمن 1399
کد خبر : 36832
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با بیان اینکه قطعی برق سبب ایجاد مشکلات زیادی برای بخش تولی و صنعت شده است، گفت: شیوه قطعی برق صنایع نیازمند بازنگری و اصلاح است و نباید اینگونه باشد که برق صنایع در هنگام تولید قطع و سبب خرابی مواد اولیه تولیدی شود.

پرهام رضایی در هفتاد و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، افزود: استاندار البرز در زمینه بازدید از واحدهای تولیدی، ملاقات با فعالان اقتصادی استان و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام البرز اهتمام ویژه ای دارد.

وی افزود: با توجه به ماه‌های پایانی دولت و لزوم اتمام امور مهم اجرایی در البرز، استاندار البرز  با جدیت پیگیراتمام پروژه‌های نیمه تمام استان است.

رئیس اتاق کرج با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا و روی کار آمدن دولت جدید در آن کشور بیان کرد :  نباید به تغییرات انجام شده در دولت در رفع تحریم‌های ظالمانه دلخوش باشیم بلکه باید به فکر تقویت ساختارهای اقتصاد در داخل کشور باشیم.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که در تعامل با بخش خصوصی پیرو تغییر نرخ ارز و تاثیرگذاری آن برتولید و اقتصاد کشور شنیده می شود، عنوان کرد: درست است که بالا رفتن نرخ ارز سبب ایجاد اختلال و تغییر وضعیت معیشتی مردم شده است، اما در ساختار اقتصادی موجب دستاوردهایی از جمله بالا رفتن سطح تولید داخلی و رشد صادرات شده است.

رضایی  با بیان اینکه تولید کنندگان استان البرز در شرایط سخت تحریمی و کرونایی و با وجود همه محدودیت‌ها رشد تولید و صادرات داشته اند، گفت: میزان صادارت کالا از البرز  به لحاظ مبلغ صادرات و وزن کالاهای صادراتی هر دو رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در یکصدمین نشست شورای گفتگوی اتاق ایران بر تاکید وزارت صمت و اقتصاد بر توجه به نقش بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در تصمیمات مهم اقتصادی اشاره کرد و افزود: اتاق بازر گانی می تواند نقش موثری در به ثمر نشاندن مواردی از جمله بخشنامه‌های اجرایی  و کاهش مشکلات تولید کنندگان داشته باشد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز در بخش دیگری بر لزوم برقراری تعامل بیشتر میان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز و این شورا تاکید کرد و گفت: نیاز است که کمیته مشترکی  میان این دو برای پویایی بیشتر و جلوگیری از هرگونه موازی کاری تشکیل شود.

وی با این توضیح که اتاق کرج در سال 97 با حدود یکهزار عضو به هیات نمایندگان دوره سوم اتاق تحویل داده شد، بیان کرد: در حال حاضر اعضای اتاق بازرگانی البرز به بیش از 1400 نفر رسیده است.

رضایی تاکید کرد: به دنبال برقراری تعامل و ارتباط بیشتر با بخش خصوصی هستیم، در این راستا بازدید از شهرک‌های صنعتی استان و راه اندازی اورژانس کسب و کار برای رسیدگی به مشکلات تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز در اتاق اجرایی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک استودیوی خصوص رادیو و تلویزیون در محل اتاق بازرگانی البرز و همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و ایام مبارک دهه فجر راه اندازی شده است ، افزود: این استودیو برای نخستین باراست که در سطح اتاق‌های بازرگانی کشور ایجاد شده و در حوزه اقتصادی پل ارتباطی میان فعالان اقتصادی استان و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی است.

رئیس اتاق کرج در رابطه با بحث اعمال خاموشی‌های اخیر که سبب ارسال درخواست‌ها و نامه‌های‌های متعدد از سوی صنعتگران استان به اتاق بازرگانی  شده است ، بیان کرد: بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در بحث خاموشی ها و اعمال قطعی برق اولویت با واحدهای تولیدی و صنعتی نیست.

وی ادامه داد: طبق نامه انجمن بتن البرز ، کارخانه‌ سیمان استان برق کافی در اختیار ندارد و این مسئله سبب کاهش تولید سیمان و به تبع آن بالارفتن قیمت سیمان در بازاراستان شده است، صنایع غذایی و شیمیایی استان هم به دلیل اعمال خاموشی‌ها و  قطعی برق ضرر هنگفتی دردستگاه‌ها و خط تولید داشته اند.

رضایی گفت: امیدوارم برنامه اعمال خاموشی‌ها طبق برنامه زمان بندی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شود؛ زیرا با توجه به اینکه شعار امسال بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جهش تولید است، نباید از تحقق این مهم دور شویم.

وی تاکید کرد: راه اندازی مرکزی برای قرنطینه محصولات صادراتی کشاورزی در محل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان در نشست‌های قبلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز مطرح شده است، امیدواریم هر چه زودتر بهره برداری آن عملیاتی شود.

نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از اثرگذارترین جلسات استان است

استاندار البرز گفت: یکی از نشست‌های اثرگذار در استان جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است.

 عزیزاله شهبازی ر صادرات استان البرز به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد 112 درصدی داشته است.

وی افزود: با شرایط کنونی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان البرز تا پایان سال جاری از رقم یک میلیارد دلار عبور می‌کند.

استاندار البرز با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز قرنطینه محصولات کشاورزی در محل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام، بیان کرد: در حال حاضر به دلیل نبود آن بخش مهمی از تولیدات البرز در این زمینه در استانی مانند هرمزگان ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار افرادی که در استان بیمه اجباری داشته اند  از رقم  305 هزار نفر در سال 98 به 314 هزار نفر در سال جاری رسیده است، تصریح کرد: در بحث تسهیلات تخصیص رونق تولید رتبه نخست را در کشورکسب کرده ایم، در زمینه احیای واحدهای تملیکی بانکی هم با 109 واحد رتبه یک کشور از آن البرز است.

شهبازی با بیان اینکه خوشبختانه مشکل عمده ای از سوی مدیران مجموعه ادارات استانی و خدمت رسان برای صنعتگران و تولیدکنندگان ایجاد نشده است، افزود: در این راستا با همکاری سازمان صمت، اداره تعاون و اتاق اصناف البرز به نتایج اثربخشی دست یافته ایم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نشست‌های اثرگذار در البرز جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است، افزود: با توجه به اهمیت شرایط کشور و لزوم کمک به حوزه صنعت همه اعضای باید در این جلسات  این شورا شرکت کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه کلیات بودجه سال 1400 توسط مجلس شورای اسلامی بررسی شده است، افزود: باید مدیران استان نیز دور یکدیگر جمع شده و مسائل پیش روی تولید را بررسی کنند.

وی گفت: در شهرهای استان از جمله نظرآباد، ساوجبلاغ، اشتهارد و کرج، کلنگ واحدهای تولیدی بر زمین زئه شده که می‌توانند نقش تاثیرگذاری در کشور داشته باشند و با این اقدامات در اوایل سال آینده جهش بزرگی در حوزه تولید خواهیم داشت.

استاندار البرز تاکید کرد: در گذشته سهمیه تخصیصی 55 میلیون مترمکعب آب از سدهای امیرکبیر و طالقان البرز برای استان داشتیم که سهمیه ای به همین میزان برای بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعت استان بعد از سفر اخیر وزیر نیرو به البرز محقق شده است.

وی ادامه داد: پست‌های برق زکی آباد و باغستان نیز در زمینه تامین برق بخش صنعت و تولید در دستور کار قرار گرفت که در این میان پست برق باغستان پیشرفت 50درصدی داشته است و انجام این موارد موجب رونق است، خوشبختانه در بحث خاموشی‌های اخیر البرز در میان استان‌ها کمترین میزان اعمال این تصمیم را البرز داشته است، برای اعمال کمترین خاموشی واحدهای تولیدی البرز هم برنامه ریزی شده است.

شهبازی با اشاره به رفع مشکل کمبود برق کارخانه سیمان آبیک و رفع تامین برق آن که منجر به کمبود گاز در این کارخانه شده است، عنوان کرد: این مهم سبب آسیب به کوره‌های این واحد شده است.

وی تاکید کرد: تشکیل کمیته مشترک میان کارگروه ستاد تسهیل و شورای گفت‌وگو استان، همچنین راه اندازی پنجره واحد در البرز با جدیت بیشتری باید دنبال شود تا مشکلات واردکنندگان و صادرکنندگان استان به حداقل برسد، از طرفی راه اندازی محل قرنطینه محصولات کشاورزی صادراتی در استان اهمیت بالایی دارد.

وی با تشکر از فعالیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران این حوزه عنوان کرد: در دهه فجر امسال بالغ بر 2هزار و 300 میلیارد تومان طرح و پروژه در استان به بهره برداری می رسد که حدود 300 میلیارد تومان آن طرح های دولتی است و نزدیک به 2هزار میلیارد تومان آن در قالب طرح های بخش خصوصی محقق شده است.

شهبازی توضیح داد: 86 طرح در حوزه بخش خصوصی و 291 طرح در بخش دولتی در دهه فجر امسال به سرانجام می رسد.

وی در مورد راه اندازی هرچه سریعتر نمایشگاه بین المللی استان البرز گفت: امید است هرچه سریعتر کارهای آن پیش رود و به مرحله قابل قبولی برسد.

موضوعات :
در همین رابطه