رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

اتاق بازرگانی آمریکا هشدار داد

قطع تجارت با چین صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر می‌زند

اتاق بازرگانی آمریکا در جدیدترین مطالعه خود اعلام کرد: قطع تجارت با چین صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر می‌زند.

02 اسفند 1399
کد خبر : 37077
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس مطالعات اتاق بازرگانی آمریکا اگر سرمایه‌گذاری در چین متوقف شود یا دو کشور تعرفه‌ها را گسترش دهند شرکت‌های آمریکایی و اقتصاد این کشور صدها میلیارد دلار ضرر می‌کنند.

طبق این تحقیق اگر سرمایه‌گذاران آمریکایی سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم خود در چین را به نصف کاهش دهند، سود سالانه آنها می‌تواند ۲۵ میلیارد دلار افت کند. در همین زمان کاهش این سرمایه‌گذاری به نفع رقیبان آمریکا خواهد بود، در حالی که با قطع کامل تجارت با چین تولید ناخالص آمریکا به یک‌باره ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

اتاق بازرگانی اعلام کرد: جدا کردن این دو اقتصاد عظیم بسیار هزینه‌بر خواهد بود. این دو اقتصاد هنوز روابط داخلی عمیقی با هم دارند. البته در این مطالعه اشاره شده است که قطع کامل و جامع روابط اقتصادی این دو کشور دیگر غیرقابل تصور نیست.

در این تحقیق همچنین اشاره شده است که قطع کامل روابط تجاری دو کشور صدمات بزرگی به درآمد بخش‌های توریسم و آموزش وارد می‌کند طبق این تخمین‌ها اگر اگر سرمایه‌گذاری چینی‌ها در توریسم و بخش آموزش آمریکا به نصف سطح قبل از پاندمی کاهش یابد، آمریکا سالانه بین ۱۵ تا ۳۰ میلیارد دلار در صادرات خدمات ضرر خواهد کرد.

در همین رابطه