رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

غلامحسین شافعی در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران

شراکت واقعی میان بخش‌خصوصی و دولت ایجاد شود

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران معتقد است:‌ توانمندسازی بخش‌خصوصی و اینکه بخش‌خصوصی به یک صدای رسای واحد برسد، حائز اهمیت است. نباید با نظرات متفاوت تصمیم‌گیران را دچار سرگردانی کرد.

14 شهریور 1395
کد خبر : 3736
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

غلامحسین شافعی در اولین گفتگوی خود پس از انتخاب به عنوان رئیس اتاق ایران گفت:‌ ‌در شرایطی ویژه اقتصادی بسر می‌بریم. به رغم تلاش‌های دولت و سایر قوا، در بخش تولید حال و روز خوشی نداریم.

رئیس اتاق ایران در گفتگو با رادیو مجازی اتاق ایران تاکید کرد:‌در شرایط موجود باید یک شراکت واقعی بین بخش خصوصی و دولت بوجود بیاید و در کنار هم به مسائل و مشکلات اقتصادی بپردازند. باید نظرات کارشناسی بخش خصوصی را از دید مثبت مورد توجه قرار دهند. اگر چنین شراکتی ایجاد شود، می‌توانیم اقتصاد را به نقطه مطلوب‌تری هدایت کنیم و آینده را متفاوت با گذشته بسازیم.

شافعی به سابقه خود در ریاست اتاق ایران در دوره گذشته اشاره کرد و گفت: می توان گفت که یک تمرین در گذشته داشتم و در واقع یک کارآموزی مناسب را پشت سر گذاشته‌ام با این حساب الان کارها را از نقطه صفر شروع نمی‌کنم و از آن تجربه برای آینده استفاده می‌کنم. با همکاری و دیدگاه‌های خوبی که در همه اعضای هیات نمایندگان وجود دارد این توافق به وجود خواهد آمد که در یک حرکت جمعی با قوای حاکمیتی به اقتصاد کشور سر و سامان دهیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول اگر قرار باشد قوای حاکمیتی و مخصوصا دولت اعتماد بیشتری به ما بکند باید مسائل درونی خود را مورد توجه قرار دهیم. توانمندسازی بخش‌خصوصی و اینکه بخش‌خصوصی به یک صدای رسای واحد برسد، حائز اهمیت است. نباید با نظرات متفاوت تصمیم‌گیران را دچار سرگردانی کنیم.

شافعی افزود: سالم‌سازی محیط بخش خصوصی قابل توجه است؛ باید داخل خودمان مسائل اخلاقی را رعایت کنیم؛ از رانت‌جویی بپرهیزم و محیط سالم بخش‌خصوصی را ایجاد کنیم. رعایت این مسائل اعتماد بخش دولتی را به ما بیشتر خواهد کرد. اگر این هم‌افزایی، این توانمندسازی و این سالم‌سازی بوجود بیاید، ‌مطمئنم در تعامل با دولت می‌توانیم نتایج خیلی خوبی بگیریم.

رئیس اتاق ایران خطاب به فعالان بخش خصوصی گفت:‌ ضمن ادای احترام به فعالان بخش‌خصوصی و با اطلاع از اوضاع و احوال ناخوشی که این روزها دارند، اعلام می‌کنم در هر شرایطی باید امید داشت؛ باید تلاش کرد و به پروردگار توکل کرد. مطمئن هستم در سایه این تلاش صادقانه، همراه باهم می‌توانیم آینده بهتری را بسازیم.

شافعی همچنین از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران به واسطه مشارکت در انتخابات و ایجاد محیطی سالم و آرام در جریان انتخابات تشکر کرد.

در همین رابطه