رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

بازرسی فعالیت‌های موسسه جهانی حلال از سوی مرکز توسعه اسلامی مالزی

مرکز توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) طی نشستی آنلاین مراحل بازرسی از فعالیت‌های موسسه جهانی حلال (ایکریک) را انجام داد.

25 فروردین 1400
کد خبر : 37742
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرکز توسعه اسلامی و شورای حلال مالزی (جاکیم) از فعالیت‌های صدور گواهی حلال موسسه جهانی حلال (ایکریک) طی نشستی آنلاین بازرسی کرد. در این نشست بازرسان جاکیم به همراه مدیران ارشد تیم فقهی و علمی حلال موسسه جهانی حلال، حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، چارت سازمانی و فرایند صدور گواهی حلال بر اساس دامنه فعالیت و استاندارد مدیریتی مجموعه توسط تیم موسسه جهانی حلال به طرف مالایی ارائه شد و ادامه نشست به گفت‌وگوی متقابل در خصوص نحوه عملکرد موسسه جهانی حلال اختصاص یافت.

مرکز توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) آژانس مسئول برای امور اسلامی از جمله صدور گواهی حلال در مالزی است. نقش جاکیم در مالزی از نظر بررسی محصولات حلال وارداتی به مالزی و اطمینان بخشی به مصرف کنندگان محصولات حلال طبق اصول شریعت برای مسلمانان آن کشور دارای اهمیت است.

به منظور صدور گواهی حلال، جاکیم تمامی مراحل حلیت را از مواد خام تا زمان ارائه محصول در بازار از طریق بازرسی در محل تولید محصول انجام می‌دهد. از آنجائی‌که جاکیم مالزی دیرینه و سبقه بین‌المللی در امور صدور گواهی حلال دارد، تنها مراکز صدور گواهی حلال خارجی را تائید می‌کند که از نظارت بالای شرعی مطابق با اصول برخوردار باشد.

موسسه جهانی حلال (ایکریک) به واسطه فعالیت بین‌المللی و سبقه نظارتی بالا بر امور حلال با اجرای استاندارد OIC/SMIIC به عنوان مرکز صدور گواهی حلال ایران از سال 2008 در لیست نهادهای صدور گواهی حلال مورد اعتبار جاکیم قرار دارد که این لیست سالانه تمدید می‌شود و ایکریک سالانه مورد اعتبار آن نهاد قرار گرفته است. در لیست مذکور نهاد صدور گواهی حلال از 46 کشور وجود دارد.

طبق قوانین اخیر جاکیم، اعتبارسنجی از سال 2021 بر اساس استانداردهای دامنه فعالیت مراکز صدور گواهی صورت می‌گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه