شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد اعلام کرد

چرخه صادرات خراسان شمالی بر پایه محصولات پتروشیمی استوار است

سعید پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: چرخه صادرات استان خراسان شمالی متکی به محصولات پتروشیمی است و در سال گذشته حدود 40 میلیون دلار از صادرات استان این محصولات بوده است.

05 اردیبهشت 1400
کد خبر : 37862
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بجنورد با اعلام اینکه چرخه صادرات استان خراسان شمالی متکی به محصولات پتروشیمی است، گفت: حدود 80 درصد از محصولات صادراتی این استان را تولیدات کود و اوره و کریستال ملامین پتروشیمی تشکیل می‌دهد و در سال گذشته حدود 40 میلیون دلار از محصولات صادراتی استان را محصولات پتروشیمی بود.

سعید پورآبادی با بیان اینکه عمده واردات استان نیز از چین بوده است، اظهار کرد: 43 درصد واردات استان از چین، 27 درصد از ترکیه و 26 درصد از امارات متحده عربی است و بقیه از دیگر کشورها است که عمدتاً مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات و تجهیزات خط تولید وارد می‌شود.

پورآبادی کشورهای هدف صادراتی استان خراسان شمالی را شامل عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، چین و گرجستان اعلام کرد.

او اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع حدود 381 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات خراسان شمالی به ارزش 54 درصد که حدود 4 میلیون دلار میزان صادرات از واردات پیشی گرفت.

او افزود: در حالی تراز بازرگانی خراسان شمالی با رشد 8 درصدی مثبت شد که میزان صادرات ما در سال 1399 نسبت به سال قبل از آن به دلیل همه‌گیری کرونا و بسته شدن مرزها به‌خصوص کشورهای هدف صادراتی این استان شامل عراق حجم صادرات ما چهار درصد کمتر شد.

موضوعات :
در همین رابطه