رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان مطرح شد

کسب رتبه برتر استان سمنان در سه دوره متوالی پایش کسب کار

در پایش کسب کار زمستان 1399، استان سمنان بهترین نمره را کسب کرده و برای سومین دوره متوالی در رتبه اول کشور قرار گرفته است.

08 خرداد 1400
کد خبر : 38265
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان گفت: در پایش کسب کار اتاق سمنان رتبه اول کشور را در زمستان 1399 کسب کرده است و استان سمنان جزو استان‌های برتری است که توانسته در 3 دوره متوالی ازنظر رتبه‌بندی کسب‌وکار مقام اول را در کشور از آن خود کند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در سی و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان افزود: این استان بعد از اصفهان رتبه دوم کشور را هم ازنظر کمترین آسیب در زمینه کرونا به دست آورده است.

او همچنین با اشاره به کم‌آبی در سال 1400، تصریح کرد: با توجه به کمبود آب هیچ‌گونه پروانه و مجوز برای صنایع آب بر صادر نمی‌شود.

در ادامه این نشست سعید ترکمان دهنوی، عضو هیئت نمایندگان اتاق استان سمنان نیز با بیان اینکه باید از مزیت‌های قانونی اتاق استفاده کنیم، گفت: با این کار، اتاق بازرگانی به‌عنوان مشاور 3 قوه می‌تواند در جهت رفع بسیاری از مشکلات بخش خصوصی قدم‌های مؤثری بردارد.

او با اشاره به اینکه در کشور 27 میلیون تن پروانه بهره‌برداری در بخش پلیمر داده شده است گفت: این در حالی است که متأسفانه کل تولید در این بخش تنها بیش از 3 میلیون تن است.

در این نشست گرجی، مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان هم گزارشی از پایش کسب‌وکار در استان ارائه کرد.

او با اشاره به اینکه این پایش ها به‌صورت فصلی است و 28 مؤلفه کسب‌وکار پیمایش می‌شود، افزود: در زمستان سال گذشته 81 واحد تولیدی و صنعتی مورد پایش قرار گرفتند که میزان مشارکت آنها در استان 73 درصد بود.

گرجی با بیان اینکه شاخص پایش کسب‌وکار در کشور 5.8 است گفت: این شاخص در استان سمنان 5.04 است که همین موجب شد رتبه اول را در کشور به دست آوریم.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 2 هزار واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد که ضروری است برای رفع مشکلات آنها همه بکوشند.

خلیلی خواه در بخش دیگری از سخنانش به شمار سهام‌داران عدالت در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای طرح اعطای سهام عدالت به گروه‌های مختلف 415 هزار نفر در استان متقاضی دریافت سهام بودند که 392 هزار نفر از آنان مشمول نهایی و واجد دریافت سهام شدند.

او گفت: 172 هزار نفر از 392 هزار سهام‌دار استان دارای سهام عدالت به روش مستقیم هستند.

او با اشاره به انتخاب روش غیرمستقیم از سوی 220 هزار سهام‌دار عدالت در استان گفت: 44 درصد سهام‌داران عدالت در استان روش مستقیم و 56 درصد هم روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خاطرنشان کرد: استان سمنان از گذشته دارای 5 تعاونی شرکت سهام عدالت بوده است.

او از سهام عدالت مردم به‌عنوان یک سرمایه و ظرفیت بسیار بزرگ در استان نام برد و گفت: ارزش مجموع سهام مردم استان که در اختیار بیش از 30 شرکت سهام عدالت در استان است امروز حدود 2 هزار و 600 میلیارد تومان است.

خلیلی خواه خاطرنشان کرد: با مجوز شورای بورس 30 درصد ارزش سهام عدالت استان که 780 میلیارد تومان است می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری شود.

او گفت: تشکیل شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کند.

خلیلی خواه افزود: تاکنون 49 نفر در مجمع سهامداران سهام عدالت استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 10 نفر از سوی سازمان بورس تأیید شده‌اند.

در این نشست مهدی حداد رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان نیز گفت: برای انتخاب هیئت‌مدیره مجمع ضروری است فردی قوی و دلسوز انتخاب شود.

او گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 30 هزار نفر در بخش صنعت مشغول فعالیت‌اند ضروری است تعداد کسانی که دارای سهام عدالت در واحدهای تولیدی هستند مشخص و نمایندگانی از بین آنها برای مجمع انتخاب شود.

در ادامه این نشست نحوه سرمایه‌گذاری مولد سهام عدالت موردبحث و تبادل‌نظر اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه