رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان عنوان شد

ارتقاء 12 رتبه‌ای اصفهان در شاخص محیط کسب‌وکار

نتایج هجدهمین دوره پایش محیط کسب‌وکار ارائه شده از سوی اتاق ایران نشان می‌دهد رتبه اصفهان از 26 به 14 رسیده و رتبه این استان 12 رتبه بهبود یافته است.

24 خرداد 1400
کد خبر : 38490
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اصفهان از ارتقاء 12 رتبه‌ای اصفهان در شاخص بهبود محیط کسب‌وکار و کسب رتبه نخست کشوری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ارزیابی مشترک دبیرخانه شورای گفت‌وگوی ملی و وزارت کشور در سال 1399 خبر داد.

مسعود گلشیرازی، نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، گفت: بر اساس نتایج هجدهمین دوره پایش محیط کسب‌وکار ارائه شده از سوی اتاق ایران، رتبه اصفهان از 26 به 14 ارتقاء یافت. و تلاش جمعی بخش خصوص و دولتی منجر به ارتقاء چشمگیر شاخص‌های محیط کسب‌وکار و ارتقاء 12 رتبه‌ای استان در بهبود شاخص محیط کسب‌وکار شد.

او این نتیجه را حاصل روحیه خدمت و جهاد مسئولین در استان اصفهان دانست و ابراز امیدواری کرد: عملکرد تعداد اندک دستگاه اجرایی موردانتقاد بخش خصوصی نیز با هدایت و راهبری استاندار محترم در مسیر مناسب قرارگرفته تا شاهد اصفهانی بالنده و حامی فعالان اقتصادی باشیم.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان با بیان اینکه شورای گفت‌وگوی استان اصفهان به‌عنوان یک مدل موفق مورد رصد قرار گرفته است، افزود: حفظ این جایگاه نیازمند ممارست و پیگیری فزون‌تر است.

او در ادامه ضمن خوشامدگویی به رئیس اتاق بازرگانی شهرکرد و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: به دلیل نزدیکی استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از ایشان دعوت شد تا در یک‌صد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی اصفهان حضور یابند.

گلشیرازی ابراز امیدواری کرد: با تعریف کار مشترک در دو استان بتوان از طریق ایجاد هم‌افزایی فزون‌تر، نتایج مثبتی را در اقتصاد ملی رقم زد.

رئیس اتاق اصفهان در ادامه تأکید کرد: به‌عنوان نماینده بخش خصوصی کشور بر این باور هستم که برای رسیدن به سعادت، گریزی جز حضور فعال در موضوعات اجتماعی نیست.

رئیس اتاق اصفهان در این جلسه نقش اتاق بازرگانی در مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری اصفهان را پایش، مطالبه گری، نظرسنجی و رضایت سنجی عنوان و تأکید کرد: بر اساس ماده 14 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی و قضایی مرتبط با محیط کسب‌وکار و روسا و مدیران کل این دستگاه‌ها در مراکز استان موظف‌اند یکی از معاونان خود را به‌عنوان مسئول بهبود محیط کسب‌وکار تعیین و معرفی کنند اما بعضاً شاهد معرفی نماینده در سطح کارشناس از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم، که برای تسریع در حل پرونده‌ها لازم است نماینده در سطح معاون یا قائم‌مقام سازمان معرفی شود.

گلشیرازی، فراهم کردن بستر نرم‌افزاری لازم این مرکز با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی را در حصول نتیجه مطلوب کارکرد این دفتر حائز اهمیت دانست.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی اصفهان به این سازمان تعلق دارد.

گلشیرازی با اشاره به ورود اتاق اصفهان به مگا پروژه اشتغال و توسعه پایدار منطقه شرق اصفهان، طراحی بسته‌ای برای کمک به اشتغال‌زایی و فعال شدن واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در این منطقه را ضروری دانست. وی در پایان سخنان خود راه‌اندازی گمرک خوانسار و گلپایگان را در توسعه صادرات استان حائز اهمیت دانست.

ایجاد سازوکار راه‌اندازی ایرلاین اصفهان با پیگیری اتاق و همدلی بخش خصوصی

استاندار اصفهان نیز در این جلسه، کسب رتبه نخست کشوری شورای گفت‌وگوی استان اصفهان در بین 31 استان و دریافت امتیاز کامل در همه شاخص‌های ارزیابی شده را حاصل همدلی کلیه اعضاء شورا دانست.

عباس رضایی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مؤثر اتاق اصفهان در کلیه زمینه‌ها به‌ویژه در راستای هرچه بهتر شدن شرایط اقتصادی استان، از ایجاد سازوکار راه‌اندازی ایرلاین اصفهان با پیگیری اتاق بازرگانی و همدلی فعالان بخش خصوصی خبر داد.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین از انعقاد قرارداد کارخانه نوآوری اصفهان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مهم هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد.

 رضایی ضمن خیرمقدم به رئیس اتاق شهرکرد و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری و هیأت همراه، ابراز امیدواری کرد این حضور سرآغاز حرکت دوستانه و برادرانه دو استان برای تعمیم و تعمیق تعامل هر چه بیشتر طرفین باشد.

استاندار اصفهان در این جلسه خواستار پیگیری خسارات وارده به حقابه داران و خسارات ناشی از خشک‌سالی‌های اخیر از سوی سازمان جهاد کشاورزی از وزارت متبوع شد.

او همچنین افزود: با توجه به مشکلات اخیر زنبورداران استان و کاهش تولید عسل لازم است سازمان جهاد کشاورزی مسائل و مشکلات کندوداران را بررسی و به ارائه راهکارهای رفع آن بپردازد.

او همچنین بر ضرورت ایجاد همکاری لازم میان فعالان حوزه دام با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان با محوریت سازمان جهاد کشاورزی برای اصلاح نژاد دام و طیور تأکید کرد.

 رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین خواستار برگزاری نشستی فوری با فعالان حوزه دام و طیور به‌منظور احصاء مشکلات آنها و بیان انتظارات از این قشر، با حضور کلیه دستگاه‌های مرتبط با این حوزه شد.

رضایی گفت: لازم است ایجاد سازوکار توسعه پرورش ماهیان زینتی آب‌شور در شهرستان خور و الگوبرداری از استان گلستان برای پیاده‌سازی کشت هیدروپونیک در استان اصفهان در رأس برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد.

او همچنین از کلنگ زنی منطقه دیپلماتیک اصفهان در کنار سالن اجلاس طی روزهای آینده خبر داد.

محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان نیز ضمن تشکر از استاندار اصفهان برای ورود به مبحث گمرک کاشان، خواستار تسریع راه‌اندازی این پروژه شد.

همچنین احمدی، رئیس اتاق بازرگانی شهرکرد و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر از استاندار و رئیس اتاق اصفهان به‌منظور دعوت به حضور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت: مردم دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری از دیرباز با یکدیگر برادر هستند و برخی مسائل ایجاد شده در میان دو استان نیز با این حس برادری قابل‌حل است.

در ادامه امیرحسین بانکی پورفرد، نماینده مردم اصفهان در بر ضرورت عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان تاکید کرد.

او همچنین کمک دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و کم حاشیه را ضروری دانست.

مهدی طغیانی، دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز گفت: کلیت بسته‌های حمایتی دستگاه‌های اجرایی از فعالان اقتصادی باید جنس اقدام، مشوق و تسهیل گری داشته باشد و بر ضرورت بازنگری در بسته‌های ارائه شده از سوی ارگان‌های مختلف با مدنظر قرار دادن این نکته تأکید کرد.

مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این جلسه به تشریح بسته حمایت از تولید این سازمان پرداخت و گفت: این بسته در راستای اجرای بند 2 مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در قالب 30 بند بررسی و تصویب شد.

موضوعات :
در همین رابطه