رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌کند

گمرک دوغارون، مانند گذشته فعال است

به‌گفته سخنگوی گمرک گفت: گمرک دوغارون همانند گذشته فعال است و هیچ مشکلی در رویه‌های گمرک‌های مرزی با این کشور وجود ندارد.

15 تیر 1400
کد خبر : 38807
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روح‌اله لطیفی، سخنگوی گمرکز ایران می‌گوید: «جمهوری اسلامی ایران تحولات مرزی را رصد می‌کند و تمهیدات لازم توسط همه دستگاه‌ها برای هر اقدامی اندیشیده شده و نیروهای نظامی و امنیتی بر مرزها با افغانستان تسلط و اشراف کامل دارند.»

روز گذشته محمود صادقی، فیلمی از حضور طالبان در مرزهای ایران در صفحه توییتر خود منتشر کرده است؛ لطیفی در پاسخ به آن می‌گوید: همه مرزهای ایران با افغانستان در رویه تجاری مانند گذشته فعال هستند و برای رویه مسافری نیز در مرز دوغارون با استقرار تیم وزارت بهداشت از همه افراد ورودی تست کرونا گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن تست افراد به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

لطیفی تصریح می‌کند: با پیگیری صورت گرفته از همکاران گمرک دوغارون هیچ تغییری در گمرک اسلام قلعه افغانستان صورت نگرفته و پذیرش مسافر، کامیون‌ها و کالاها در دو طرف مرز به صورت عادی در حال انجام است.

دوغارون یکی از مهم‌ترین مرزهای صادراتی ایران و مهم‌ترین مرز زمینی افغانستان برای ارتباط با دنیای خارج به‌ویژه اروپا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. این مرز یکی از مهم‌ترین معبرها در مسیرهای ترانزیتی مهم جهان از جمله کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال- جنوب و کریدور حمل‌ونقل اروپا، قفقاز، آسیا، کریدور ۱۶ هزار کیلومتری جاده ابریشم و کریدور ریلی و بزرگراه آسیایی است.

در همین رابطه