رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

کیوان کاشفی در نشست شورای گفت‌وگوی کرمانشاه

صنایع در ازای قطع برق نیازمند حمایت‌های مالیاتی و بیمه‌ای هستند

عضو هیات رئیسه اتاق ایران می‌گوید: بسیاری از واحدهای تولیدی که مشمول قطع برق شده‌اند، قادر به انجام تعهدات خود نیستند و باید در ازای تحمیل قطع برق، حمایت‌های ویژه‌ای از آنها شود.

20 تیر 1400
کد خبر : 38853
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به قطع برق صنایع گفت: بر اساس اولویت‌بندی انجام شده، شاهد قطع برق صنایع و واحدهای تولیدی هستیم و هیچ حمایتی از آنها در برابر قطع برق انجام نمی‌شود.

کیوان کاشفی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه، با بیان اینکه این قطع برق بخش تولید را با چالش‌های جدی و تعطیلی مواجه کرده، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحدها تولیدکننده کالاهای اساسی موردنیاز مردم هستند و با این شرایط نمی‌توانند به تعهدات تولید خود عمل کنند.

رئیس اتاق کرمانشاه اظهار کرد: در کنار قطعی برقی که بر صنایع تحمیل می‌شود اما هیچ حمایتی از واحدهایی که برق آنها قطع شده در زمینه تسهیلات بانکی، مالیات، تأمین اجتماعی و ... صورت نمی‌گیرد.

او معتقد است در شرایطی چنین فشاری به صنایع وارد شده، لازم است حمایت‌های ویژه‌ای از آنها صورت بگیرد.

کاشفی سپس درباره نحوه عملکرد دستگاه‌ها در زمینه تحقق نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نیز افزود: تقاضا داریم دستگاه‌ها همکاری بیشتری در زمینه ارائه عملکرد خود درباره نام‌گذاری امسال داشته باشند.

او اضافه کرد: دستگاه‌هایی مانند بانک‌ها باید عملکرد خود را در زمینه پرداخت تسهیلات، سرمایه در گردش و ... و همچنین سایر دستگاه‌ها مانند تأمین اجتماعی و مالیات نیز اقدامات خود را در زمینه مشوق‌ها و بخشودگی‌ها ارائه دهند تا ببینم در سال جاری چه پشتیبانی و مانع‌زدایی واقعی برای واحدهای تولیدی صورت گرفته است.

رئیس اتاق کرمانشاه از وضعیت مکانیزاسیون تجهیزات کشاورزی استان و افرادی که برای دریافت تراکتور پشت نوبت هستند یاد کرد و افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به تأمین تراکتور کمک کند واردات آن است.

کاشفی با بیان اینکه تراکتور کالای لوکس یا تزئینی نیست که برای واردات آن سخت‌گیری شود، گفت: پیشنهاد می‌شود تعرفه واردات تراکتور کاهش یابد یا حتی صفر شود و اگر نیاز باشد این مهم را از طریق شورای گفت‌وگوی ملی پیگیری خواهیم کرد تا تقاضایی که برای تراکتور وجود دارد پاسخ داده شود.

در همین رابطه