شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

تأمین نیروی کار در شرکت‌های صنعتی سمنان به بحران تبدیل شده است

رئیس اتاق سمنان می‌گوید: تأمین نیروی کار در شرکت‌های صنعتی این استان به بحران تبدیل شده و صنایع غرب سمنان نیروی کاری خود را از تهران و حومه پایتخت تأمین می‌کنند.

02 مرداد 1400
کد خبر : 38969
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دویست و نود و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان برگزار شد. علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این نشست با اشاره به رتبه اول اتاق سمنان در سه دوره متوالی شاخص کسب‌وکار، گفت: مجموعه عواملی مانند «قوانین و مقررات، فرهنگ کاری و شرایط سیاسی» بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی بنگاه تأثیر می‌گذارد این آیتم‌ها مباحثی است که از کنترل مدیران خارج است.

او ادامه داد: غیرقابل‌پیش‌بینی بودن و تغییرات مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین و مقررات رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار و دخالت نهادهای حاکمیتی در قیمت‌گذاری از جمله موانع کسب‌وکار شناسایی شدند.

رئیس اتاق سمنان خاطرنشان کرد: در زمینه کسب‌وکار خوشبختانه وضعیت کسب‌وکار در استان نسبت به کشور مطلوب است. این امر مستلزم انسجام و هماهنگی و احساس مسئولیت دستگاه‌های اجرایی متولی امر در پایش محیط کسب‌وکار بسیار بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

جمعه‌ای ضمن اشاره به بحران نیروی کار در استان سمنان گفت: تأمین نیروی کار در شرکت‌های صنعتی تبدیل به بحران شده است تا آنجا که صاحبان کسب‌وکار نیروی انسانی خود را از استان‌های مجاور تأمین می‌کنند.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی که در غرب استان متمرکز هستند نیروی کاری خود را از تهران و حومه پایتخت تأمین می‌کند.

او اظهار کرد: یکی از عوامل گرانی قیمت مسکن و خوراک در استان سمنان است طی گزارش‌های کارشناسی فهرست بسیار از کالاهای اساسی در پایتخت بسیار ارزان‌تر از استان سمنان قیمت‌گذاری می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه