شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار هیات نمایندگان اتاق سمنان با نماینده ولی‌فقیه

در استان سمنان نباید برای صنایع آب‌بر سرمایه‌گذاری شود

در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق سمنان با نماینده ولی‌فقیه در این استان، بر لزوم حفاظت از منابع آبی و توقف سرمایه‌گذاری جدید برای صنایع آب بر در استان تأکید شد.

18 مرداد 1400
کد خبر : 39112
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، منتخبانی هستند که هر چهار سال توسط اعضای اتاق انتخاب می‌شوند و نماینده بخش خصوصی محسوب می‌شوند. از سوی دیگر اتاق‌ها طبق قانون مشاور سه قوه هستند و در حال حاضر اتاق‌ها در 67 نهاد تصمیم‌گیری دارای کرسی هستند ضمن اینکه اتاق‌های بین‌المللی نیز حضور دارند.

جمعه‌ای اضافه کرد: صنایع استان بیش از 1600 واحد صنعتی است 74 واحدهای صنعتی استان بیش از 150 نفر پرسنل دارند، معادن سمنان بیش از 500 واحد است بسیاری از تولیدات این معادن استراتژیک است، تمام این صنایع در اختیار بخش خصوصی است سهم بخش دولتی در استان بسیار محدود و اندک است.

رئیس اتاق تصریح کرد: توانسته‌ایم با تلاش‌ها و رایزنی‌های بسیار زیاد شورای عالی معادن را در داخل استان تشکیل بدهیم، آنچه درباره معادن و کشاورزی باید بدانیم این است که خرده مالکی مانع توسعه است.

او خطاب به نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان سمنان گفت: صنایع آب بر نباید در استان سمنان سرمایه‌گذاری بشود، دشت‌های استان متأسفانه دچار نشست شده‌اند، لذا ضرورت ندارد صنایع آب بری همانند فولاد در جغرافیایی استان تأسیس بشود، این آمادگی وجود دارد تا نماینده محترم ولی‌فقیه از واحدهای صنعتی و معدنی بازدید کنند.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: استان سمنان می‌تواند خاستگاه صنایع اتومبیل‌سازی و صنایع های‌تک باشد.

عبدالله اکبری، عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: فعالان بخش خصوصی با همه سختی‌ها به تولید ادامه می‌دهند و با اینکه در سال قبل مشکلات زیادی در فروش و تأمین مواد اولیه تجربه کرده‌اند، تاکنون نیرو و پرسنل خود را از کار بیکار نکرده‌اند.

او افزود: در سنوات قبل پروسه صادرات و واردات بسیار برنامه‌ریزی‌شده بود باید بگوییم در حال حاضر زمان واردات کالا در گمرکات هم‌اکنون به 45 روز رسیده است، ایجاد سامانه و شبکه آنلاین در سازمان‌ها دچار اختلال شدید است تا آنجا که تشریفات اداری به‌کندی انجام می‌شود.

اکبری راد خاطرنشان کرد: برجام می‌توانست خوب مدیریت بشود به‌عنوان یک صنعتگر که با تکنولوژی سروکار دارم می‌توانستیم استفاده مناسب به نفع تولید از برجام داشته باشیم، در این مدت که تحریم را پررنگ شده توانسته‌ایم 30 درصد بر تولید محصولات به خودکفایی برسیم اما مورد فوق دلیل بر این نیست که با دنیا تجارت متناسب و منسجم نداشته باشیم، لذا برجام خوب باید حفظ و برجام بد باید حذف بشود.

سعید ترکمان دهنوی، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز در گفت: با توجه‌ به ثبات تراکم جمعیتی در شرق استان، صنعت و کشاورزی می‌تواند شرایط ویژه‌ای داشته باشد لذا این توانمندی باید موردتوجه قرار بگیرد.

او تصریح کرد: دولت باید کار مردم را به مردم بسپارد، در حال حاضر کشاورزی مدرن می‌تواند مزیت‌های بسیار مهمی داشته باشد، ضرورت دارد مزارع را تجمیع کنیم و تعامل لازم فی‌مابین صنعت و کشاورزی را به وجود آوریم

حمید علوی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: صنعتگران تولید را سرلوحه قرار داده‌اند تا تأثیرگذاری مناسبی در کشور داشته باشند، همه کارآفرینان جزء شرکت تعاونی نظام جمهوری اسلامی هستند.

او اظهار کرد: شما پرچم‌دار مقام معظم رهبری در استان سمنان هستید، بر این اصل اعتقاد داریم حضور نمایندگان ولی‌فقیه در تصمیمات می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

عبدالحمید دربانیان، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان، استمرار تولید را مهم دانست و گفت: این نکته مهم است که تولیدکنندگان منابع مختلف درآمدی برای دولت به وجود می‌آورد پس هر چه تولید و کسب کار بیشتر باشد عایدی دولت نیز بیشتر خواهد بود

او گفت: طبق شعار سال مقام رهبری بخش خصوصی نمی‌تواند به‌تنهایی از خود حمایت کند، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی در اختیارات دولت است پس ضرورت دارد دولت‌مردان به این مهم توجه داشته باشند.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان سمنان گفت: تأثیر منفی تحریم‌های ظالمانه بر صنعت و تولید غیرقابل‌انکار است اما تولیدکننده‌ای که در تحریم و اوضاع نابسامان صنعت کارگران را اخراج نمی‌کند، از سود خود می‌گذرد و به آنان حقوق و مزایا می‌دهد، فداکاری و جهاد کرده و برای آخرت خود باقیات‌الصالحات به‌جا می‌گذارد.

او افزود: به‌زودی از واحدهای صنعتی تعطیل بازدید می‌کنم که در صورت امکان برای راه‌اندازی مجدد این واحدها راه‌حلی اندیشیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: در روابط خارجی باید عزت کشور را مدنظر داشته باشیم. مقام معظم رهبری نیز مخالف روابط بین‌المللی نیستند بلکه معتقدند این روابط باید معقول و منطقی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به اینکه در صادرات و واردات هیچ کشوری نمی‌تواند بسته باشد افزود: در آستانه شهادت امام حسین (ع) که با شهادت خود به مسلمانان درس عزت و آزادگی داد هستیم و با اتکا به درس عاشورا باید روابط بین‌المللی بر اساس عزت و سرافرازی کشور برنامه‌ریزی شود.

او افزود: مقام معظم رهبری سال‌هاست بر تولید و صنعت تأکید دارند زیرا وقتی صنعت و اقتصاد یک کشور قوی باشد فرهنگ نیز ارتقا می‌یابد.

امام‌جمعه سمنان گفت: استان با تمام مشکلاتی که دارد، با درایت صنعتگران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان وضعیت بهتری از بسیاری استان‌ها دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی تصریح کرد: رئیس‌جمهور وعده داده است که با دید فراجناحی مسائل و مشکلات کشور را مدیریت می‌کند و امید است در این راه موفق باشد و باری از دوش صنعتگران بخش خصوصی برداشته شود.

او گفت: نمی‌توان مردم را متوقع کرد که مشکلات کشور در عرض یک یا ۲ سال حل می‌شود زیرا حداقل یک دوره چهارساله زمان برای حل مشکلات موجود لازم است.

بر اساس این گزارش، طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد هزار و ۸۰۰ پروانه بهره‌برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشت.

موضوعات :
در همین رابطه