رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

کودکان مبتلا به اوتیسم با کمک بخش خصوصی صاحب مدرسه می‌شوند

اداره کل آموزش‌وپرورش و اداره کل نوسازی مدارس با شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵ تفاهم‌نامه احداث مدرسه تخصصی دانش آموزان مبتلا به اوتیسم را در اتاق کرمان امضا کردند.

29 آبان 1400
کد خبر : 40444
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس هیات مدیره شرکت ۱۱۵ گفت: مدرسه اختصاصی کودکان مبتلا به اوتیسم با ۱۳۰۰ مترمربع زیربنا و اعتباری در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.

محسن ضرابی در نشست امضای تفاهم‌نامه احداث این مدرسه، افزود: در صورت تحویل زمین از طرف آموزش‌وپرورش و نیز تهیه نقشه‌های اجرایی و صدور پروانه در موعد مقرر، عملیات ساخت مدرسه در کمتر از یک سال انجام می‌شود و مدرسه در مهرماه سال ۱۴۰۱ قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی همچنین از پیگیری‌های رئیس و دبیر کل اتاق کرمان برای توسعه فضاهای آموزشی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی تقدیر کرد.

در ادامه این نشست، رئیس اتاق کرمان نیز ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌نامه منجر به احداث یک مدرسه خوب برای کودکان مبتلا به اوتیسم شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده، گفت: اتاق کرمان در ماه‌های اخیر با کمک خیران بر توسعه فضاهای آموزشی تمرکز کرده است به‌طوری‌که سرانه فضاهای آموزشی در استان از 4.9 مترمربع به 5.2 مترمربع رسیده است و با تکمیل پویش کرمان دانا این سرانه از میانگین کشور بالاتر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه به‌زودی و با همکاری خیران، مرکز آموزشی جامع و مدرن نابینایان نیز احداث خواهد شد، ادامه داد: باید در کنار توسعه فضاهای آموزشی، موضوع مهارت‌آموزی نیز موردتوجه قرار بگیرد.

همچنین احمد اسکندری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت: تاکنون اقدامی مؤثر و در خور دانش آموزان مبتلا به اوتیسم انجام نشده است که امیدواریم با پیگیری اتاق کرمان اقدامی بزرگ در راستای احداث مدارس و توسعه فضاهای آموزشی برای جوامع هدف به‌ویژه دانش آموزان و کودکان مبتلا به اوتیسم انجام شود.

موضوعات :
در همین رابطه