رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در نشست تخصصی کاربرد علوم پیشرفته در بهبود اقتصاد مطرح شد:

تعامل نخبگان ایرانی با همتایان خارجی زمینه ساز رشد تکنولوژی کشور

به روزرسانی تکنولوژی های مورد استفاده در کشور با ارتباط بین دانشمندان و نخبگان ایرانی و همتایان خود در اقصی نقاط دنیا ممکن می شود.

30 شهریور 1395
کد خبر : 4047
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به روزرسانی تکنولوژی های مورد استفاده در کشور با ارتباط بین دانشمندان و نخبگان ایرانی و همتایان خود در اقصی نقاط دنیا ممکن می شود.

نشست تخصصی کاربرد علوم و تکنولوژی های پیشرفته در عمل عکس: بهاره تقی آبادی

موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نشست علمی- تخصصی با موضوع آشنایی با تکنولوژی های جدید دنیا و تاثیر آن بر بهبود اقتصاد و صادرات کشور برگزار کرد.

بر اساس اظهارات مسعود امیران مشاور فنی و از صاحبنظران علوم جدید در حوزه رنگ و سازه های فلزی این جلسه تنها نشستی مقدماتی برای برگزاری سمیناری بزرگ در کوآلالامپور مالزی بین 15 الی 22 آبان ماه سال جاری است که د رآن جلسه دانشمندان و مخترعان اول هر رشته از سراسر دنیا حضور پیدا خواهند کرد.

وی معتقد است برای پیشرفت هر کشور، بهره گیری از دانش روز و فناوری ها جدید لازم است که این به روزرسانی از طریق ارتباط بین نخبگان و دانشمندان کشورهای مختلف با یکدیگر اتفاق می افتد.

امیران تاکید دارد فرصت به وجود آمده را باید غنیمت شمرد و زمینه ارتباط دانشمندان ایرانی با دانشمندان دنیا را فراهم کرد.

وی ادامه داد: بااین دیدگاه شاهد برگزاری این جلسه مقدماتی و اولین نشست از سلسله نشست های برنامه ریزی شده در 15 آبان برابر با 5 نوامبر 2016 میلادی هستیم.

گفتنی است در این نشست علمی –تخصصی، شناخت انواع رنگ ها و تکنولوژی های تولید آنها برای کابردهای خانگی، صنعتی، دریایی و هوا فضا، معرفی جدید ترین مواد و برترین فناوری های روز دنیا برای طراحی، ساخت، نگهداری و تعمیر و بهینه سازی پیچیده ترین سازه های بتونی، فلزی و غیره برای کابردهای پل سازی، جاده سازی، سد سازی و غیره، شناخت روغن و آسیب شناسی آن، آشنایی با پیشرفته ترین روش های بازیابی انواع زباله های صنعتی، بهداشتی و غیره شامل بازیابی تایرهای فرسوده و آشنایی با فرآورده های بیشمار مواد بازیافتی، مورد توجه قرار گرفت.  

 

در همین رابطه